Afaceri

Nava de marfă care blochează Canalul Suez a fost ranfluată

Nava-container gigant care a blocat Canalul Suez a fost ranfluată în această dimineaţă și a fost securizată, a declarat compania de servicii maritime Inchcape într-o postare pe Twitter. Dar rămâne neclar care este starea navei blocate și când va fi canalul deschis traficului, Inchcape spunând că „vor urma mai multe informații odată ce vor fi cunoscute”.

Nava de 400 de metri cu circa 16.000 de containere la bord a fost deblocată la ora locală 04:30, a mai anunţat Inchcape pe Twitter.

Serviciul de urmărire a navelor VesselFinder a schimbat pe site-ul său statutul acesteia ca fiind „în mişcare”.

 

Eforturile de eliberare a acestei nave gigant, cunoscută sub numele de Ever Date, au durat aproape o săptămână. Nava a rămas blocată marțea trecută, în timp ce pătrundea pe canalul Suez din Marea Roșie.

Ever Date este una dintre cele mai mari nave de containere din lume. Este o mega navă de 220.000 de tone, lungă de aproape un sfert de milă, cu o capacitate de 20.000 de containere.

Nava a blocat complet canalul prin care trece până la 12% din comerțul maritim mondial și a provocat un blocaj de trafic cu sute de nave care așteaptă să intre în Suez.

Datele maritime au arătat că cel puțin zece petroliere și nave de tip container au schimbat cursul pentru a evita blocajul de la Canalul Suez. Printre acestea se numără cel puțin două nave americane care transportă gaze naturale pentru Cheniere și Shell/ BG Group.

Criza, aflată acum în cea de-a șasea zi, s-a adăugat la anxietățile legate de lanțul global de aprovizionare care au fost deja afectate de pandemia de coronavirus. Fiecare zi de blocaj perturbă mărfuri în valoare de peste 9 miliarde de dolari, conform Lloyd’s List, care se traduce prin aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră.

Problema nu a fost rezolvată încă

Experții au declarat pentru CNBC că problemele cauzate de blocajul de la Suez nu se vor termina imediat după ranfluarea navei.

Tim Huxley, directorul Mandarin Shipping, a declarat că va dura „ceva timp” pentru ca traficul care s-a acumulat să traverseze canalul îngust. Și atunci când aceste nave și petroliere vor ajunge la destinațiile lor, porturile se vor confrunta probabil cu aglomerație a adăugat el.

„În mod normal aveți aproximativ 50 de nave pe zi care trec prin canal, evident că în momentul de față sunt în jur de 300 de nave … acesta este un blocaj de trafic enorm, care se află la ambele capete ale canalului”, a declarat el pentru CNBC.

„Acest lucru va dura destul de mult pentru ca întregul lanț de aprovizionare să revină la normal și asta va avea un impact asupra producătorilor, retailerilor, chiar peste tot,” a spus Huxley.

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

5 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

5 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

7 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

7 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

7 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More