Afaceri

Necesarul total de finanțare pentru realizarea investițiilor sectoriale pentru toate tipurile de infrastructură de transport este de 77,9 miliarde de euro (Guvern)

*Prioritate pe termen scurt – 407,3 km de autostrăzi și drumuri expres, cu o finanțare necesară de 4,3 miliarde de euro

Necesarul total de finanțare pentru realizarea investițiilor sectoriale pentru toate tipurile de infrastructură de transport este de 77,9 miliarde de euro, potrivit PLANULUI NAȚIONAL DE INVESTIȚII ȘI RELANSARE ECONOMICĂ, elaborat de Guvern (Planul Național de Investiții și Relansare Economică).

“România este pe ultimul loc din UE în ceea ce privește calitatea drumurilor, respectiv în jumătatea inferioară a clasamentului în ceea ce privește eficiența transportului, pentru toate tipurile de transport. Obiectivele investiționale ambițioase propuse în sectorul infrastructurii de transport urmăresc atragerea și implementarea proiectelor de investiții din fonduri europene, într-o manieră eficientă, profesionistă și transparentă, respectând prevederile noilor inițiative europene sau internaționale, cum sunt Pactul Ecologic European, Inițiativa UE privind Mobilitatea Militară, Inițiativa celor Trei Mări, Inițiativa Blue Dot Network, dar și valorificarea potențialului României de a deveni hub principal de transport între Europa și Asia”, arata Guvernul.

Guvernul României va urmări prioritar realizarea a patru obiective de conectivitate pentru infrastructura de transporturi, astfel încât, să se asigure legături rapide între: Marea Neagră-Muntenia-Transilvania-Europa Centrală; Europa de Sud-Est-Muntenia-Moldova-Europa de Nord-Est; Moldova-Transilvania; Muntenia-Oltenia-Banat;

-Eliminarea tuturor blocajelor apărute în ultimii ani în execuția lucrărilor de infrastructură, în scopul finalizării proiectelor de investiții aflate în derulare;

 -Întocmirea unui portofoliu de proiecte mature, cu implementare rapidă, în vederea finanțării din fonduri europene nerambursabile;

-Implementarea unei metodologii multicriteriale, care să stea la baza prioritizării proiectelor de infrastructură și care să se bazeze pe: eficiența economică a proiectului; reducerea emisiilor de carbon; conectivitatea strategică; utilizarea duală a infrastructurii; maturitatea pregătirii proiectului.

Potrivit Guvernului, necesarul total de finanțare pentru realizarea investițiilor sectoriale pentru toate tipurile de infrastructură de transport se poate asigura în următorii zece ani din următoarele surse: fonduri structurale si de coeziune, Connecting Europe Facility, fonduri rambursabile, parteneriat public-privat și prin alocări multianuale de la bugetul de stat.

Principala problemă a infrastructurii de transport din România a fost lipsa unui cadru stabil și predictibil pentru implementarea acestor proiecte, având în vedere faptul că ciclul de viață al unui proiect major de infrastructură este de 5-7 ani, arata Guvernul: “Astfel, s-a actualizat strategia de implementare a Master-planului general de transport, în special cu privire la prioritizarea proiectelor esențiale pentru dezvoltarea României, având în vedere sursele de finanțare disponibile și capacitatea administrativă necesară. Acest plan de investiții urmărește să asigure și să ghideze investițiile în infrastructura de transport pentru perioada 2020-2030.”

Pe termen scurt, una dintre prioritățile Guvernului o reprezintă accelerarea finalizării lucrărilor de infrastructură care înregistrează mari întârzieri, din cauza deficiențelor anterioare de pregătire a proiectelor. Acestea însumează 407,3 km de autostrăzi și drumuri expres, cu o finanțare necesară de 4,3 miliarde de euro. Între aceste obiective se află: Autostrada Pitești-Sibiu (Loturile 1,4 și 5), Drumul expres Pitești-Craiova, sectoarele de autostradă Sebeș-Aiud, Suplacu de Barcău–Borș, Inelul de Sud al Municipiului București, Varianta Ocolitoare Bacău, precum și Podul de la Brăila.”

Pe termen mediu, Guvernul își propune să asigure conectarea provinciilor istorice ale țării și conectarea cu statele din Vestul, Sudul și Nordul țării prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, cu un cost estimat de 31 miliarde de euro. Între obiectivele prioritare se află demararea lucrărilor la: Autostrăzile Sibiu-Pitești (Loturile 2 și 3), Nădășelu-Suplacu de Barcău, Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Ploiești-Comarnic-Brașov, Ploiești-Buzău-Focșani-Suceava, Inelul de Nord al Municipiului București.

Drumurile expres: București-Alexandria-Craiova, Craiova-Caransebeș-Lugoj, Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin, Buzău-Brăila-Galați, Focșani-Brăila-Galați, Măcin-Tulcea Constanța.

De asemenea, pe termen mediu este programată realizarea a 23 de proiecte noi de modernizare a rețelei primare de cale ferată, în scopul realizării conectivități rapide, atât în interiorul țării, cât și cu rețelele de cale ferată ale statelor aflate la Vest de România. Astfel, proiectele noi însumează aproximativ 2.400 km, având un cost estimat de 14,3 miliarde de euro, la care se adaugă 600 km în proiecte aflate în implementare, cu o valoare de 3,6 miliarde de euro.

In condițiile întârzierilor foarte mari înregistrate la execuția magistralei de metrou M5 Drumul Taberei-Eroilor, unul dintre obiectivele pe termen scurt îl reprezintă finalizarea lucrărilor și darea în folosință a acestei rute în cursul anului 2020. De asemenea, Guvernul a programat un amplu proces de extindere a rețelei de transport cu metroul în București, vizând două componente majore:

-Realizarea a 4 prelungiri ale magistralelor existente, în lungime totală de cca.10 km: Păcii-Linia de Centură Vest; Pipera-Petricani; Berceni-Linia de Centură Sud; Străulești-Mo- goșoaia;

-Construirea a 8 trasee noi, cu o lungime totală de 88 km și un cost estimat de 7,8 miliarde de euro, dintre care amintim: Aeroport-Oto- peni-1 Mai; Gara de Nord-Gara Progresul, Râul Doamnei-Eroilor, Romancierilor-Valea Ialomiței, Eroilor-Universitate, Universita- te-Iancului-Pantelimon, Voluntari-Bragadiru sau Seminelul de Sud (Crângași-Dristor 2).

În contextul în care în sectorul naval investițiile au fost puternic neglijate în ultimii 30 de ani, Guvernul a programat investiții semnificative, de peste 1,3 miliarde de euro pentru modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime, cu accent pe Portul Maritim Constanța, mai arata Guvernul.

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

36 de minute ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

37 de minute ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

2 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

3 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

3 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More