Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzAutor: Mihai Aniţei, Vice-Preşedinte Constanța Port Business Association
Conflictul declanșat în 24 februarie 2022 în Ucraina a configurat un context geopolitic particular atât în zona Mării Negre, cât și în regiunea Caspică. Portul Constanța devine un important element de conexiune a hinterlandului european cu volumele de marfă alimentate de rețelele de transport din regiunea Caspică.
Kazahstan are peste 30 de procente din export direcționat spre statele Uniunii Europene. Georgia și Azerbaidjan au investit în sistemele feroviare în ultima decadă aducându-le la nivelul la care pot acomoda fluxuri importante de marfă. Porturile din regiunea Caspică au peste 50% rezervă de creștere și demonstrează transparență și deschidere comercială. Toate aceste cresteri trebuie susţinute de o infrastructură energetică corespunzătoare.
Coridorul energetic al Mării Negre-Marii Caspice este un proiect de cooperare energetică care implică mai multe țări din regiunea Mării Negre și din regiunea Mării Caspice. Scopul acestui proiect este de a îmbunătăți securitatea energetică și de a dezvolta infrastructura de transport a energiei între aceste regiuni.Proiectul a fost lansat inițial în anul 2011, iar printre țările implicate se numără Azerbaidjan, Georgia, România, Turcia și Ucraina. În prezent, proiectul vizează construirea unor conducte de transport a gazelor naturale și a petrolului, precum și dezvoltarea capacității de producție de energie electrică.
Pe lângă beneficiile economice, coridorul energetic al Mării Negre are și o importanță strategică, deoarece poate contribui la diversificarea surselor de energie pentru Europa și la reducerea dependenței de Rusia, care deține o poziție dominantă în această regiune.
Colaborarea între porturile Mării Negre – Marea Caspică şi operatorii de transport de pe acest coridor poate juca un rol important în crearea unei infrastructuri energetice eficiente. Aceasta ar putea include, printre altele, următoarele aspecte:
Cooperarea dintre actorii din regiunea Caspică și operatorii din Portul Constanța devine o realitate.
Forumul Marea Caspică – Marea Neagră, eveniment organizat, la Constanța, de Ambasada Republicii Kazahstan în România și organizația operatorilor Portului Constanța,(CPBA) reușește să polarizeze, în premieră, cei mai mari jucători
din domeniul transporturilor din Kazahstan, Georgia, Azerbaidjan și România.
Între Constanța Port Business Association, Ambasada Republicii Kazahstan în Romania și Consulatul Onorific al Republicii Kazahstan în România a fost semnat, la începutul anului 2023, un protocol de colaborare a cărui primă materializare este organizarea, pe 7 aprilie 2023 la Constanța, a Forumului pentru promovarea relației intermodale de transport si energetic dintre porturile Caspice, portul Constanța și Dunăre pentru deservirea Europei Centrale și de Est. Alături de porturi, transportatori maritimi, feroviari, intermodali, operatori și expeditori din Kazahstan vor fi prezente la eveniment importante companii de transport și reprezentanți ai mediului de afaceri din Georgia și Azerbaidjan.
Ambasadorii Republicilor Kazahstan și Georgia își vor prezenta punctul de vedere în ceea ce privește importanța coridorului Marea Caspică – Marea Neagră, in timp ce alte misiuni diplomatice din regiune si-au desemnat participanţii la eveniment.
de Andrei Rădulescu Pe parcursul ultimelor decenii România s-a confruntat cu persistența dezechilibrelor macroeconomice, evoluție…
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a transmis, în noaptea de marți spre miercuri, un…
ELECTROMAGNETICA S.A., cu sediul în Str. Calea Rahovei, nr. 266-268, București, sector 5, înregistrată la…
După ani de tensiuni crescânde între rivalii nucleari China și India, care au ajuns chiar…
Acțiunile criptomonedelor au suferit marți, pe fondul fugii investitorilor de acțiunile din sectorul tehnologic și…
Un atac ucrainean cu drone, care a avut loc marți noaptea, a întrerupt alimentarea cu…
This website uses cookies.
Read More