Incepand cu anul 2019, Nuclearelectrica a demarat un program planificat de responsabilitate social corporatista cu un buget de 10.856.000 lei destinat implementarii unor programe cu impact semnificativ asupra comunitatilor.
Cosmin Ghiță, Directorul Gneeral al companiei, a transmis, într-un raport: “Am pornit de la identificarea nevoilor reale ale oamenilor si am constatat ca Nuclearelectrica poate avea o contributie reala in zona imbunatatirii educatiei, a accesului la servicii medicale de calitate, in promovarea talentelor, in protectia sociala a categoriilor defavorizate.
Am demarat 45 de proiecte in 2019, din care 17 sunt deja incheiate iar 28 in desfasurare. Din cifrele preliminare privind estimarea impactului, prin programul de CSR al SNN si sponsorizarile acordate in anul 2019, am impactat pozitiv viata a peste 2 milioane de romani.
Una dintre cele mai importante initiative a fost dotarea laboratoarelor de fizica, chimie si robotica din cadrul institutiilor de invatamant din Judetele Constanta si Ialomita, dotarea Spitalului Orasenesc Cernavoda precum si imbunatatirea conditiilor de trai in orasul Cernavoda, in parteneriat cu Primaria Cernavoda, in cadrul campaniei „Crestem o data cu tine”.
Pentru anul 2020 ne propunem sa continuam in directia asumata de a crea valoare impreuna cu comunitatea, de a sustine cresterea economica, sociala si culturala a Romaniei si de a produce o schimbare reala in lumea din jur”.
Potrivit acestuia, asistam la o schimbare de paradigma in mediul de afaceri la nivel interantional, care se propaga inevitabil si in Romania: „A face afaceri profitabile nu mai este singura conditie si ratiune de existenta a unei firme. In ultima decada, 3 din 4 firme din Forbes top 1000 nu mai exista astazi si se estimeaza ca in urmatoarea decada mai mult de jumatate din firmele Forbes 500 nu vor mai exista. Capacitatea de a inova, de a se adapta la nou, de a produce valoare in continuare intr-o lume in continua schimbare depinde in mare masura de reteaua de relatii pe care o companie o are cu mediul din jur, fie ca vorbim despre tranzactia clasica de resurse mediu-companie sau de practici mai noi de community engagement. Succesul unei companii incepe sa depinda din ce in ce mai mult de disponibilitatea si calitatea resurselor pe care le poate prelua din mediu dar si de beneficiile pe care le returneaza astfel incat intregul ciclu sa isi mentina capacitatea de regenerare si de prosperitate. Dincolo de rezultatele financiare, de energia produsa, credem ca Nuclearelectrica are o responsabilitate asumata fata de comunitate si de angajatii sai si familiile acestora.
Nuclearelectrica joaca mai multe roluri strategice in relatie cu diferiti actori sociali si prin maparea constanta a acestora si a intereselor lor, incercam sa maximizam beneficiile pe care fiecare le primeste din relatia cu Nuclearelectrica. Suntem constienti de contributia energiei nucleare in sistemul energetic national ceea ce se traduce prin aprinderea unuia din 5 becuri din casa dumneavoastra dar si de importanta securitatii nucleare si a protectiei mediului, care insoteste fiecare decizie pe care o luam. De la stricta monitorizare a efluentilor in mediu pana la gestionarea in siguranta a deseurilor nucleare, ne indeplinim tintele asumate, respectam standardele nationale si internationale in domeniu si reusim sa ocupam in fiecare an pozitii de top in randul centralelor nucleare din lume.
Insa credem ca putem face mai mult.”
Strategia de CSR cuprinde principii corelate la cultura de afaceri a SNN, precum:
- Echitatea economică;
- Echitatea socială;
- Comportament corect;
- Relații transparente;
- Integritate;
- Principii morale;
- Investiții în comunitate.
Prin strategia de CSR, SNN urmareste atingerea urmatoarelor obiective:
- Crearea si sustinerea unui model de business sustenabil, cu management responsabil si politici globale adaptate problemelor locale;
- Cresterea nivelului de incredere si sprijin pentru modelul de business al SNN;
- Raspunderea la problemele reale ale comunitatii;
- Demararea schimbarii pe care dorim sa o vedem in societatea romaneasca;
- Dezvoltarea relatiilor cu comunitatea locala, ONG-uri, lideri de opinie si cresterea capacitatii la nivel local;
- Atragerea de tineri specialisti;
- Cresterea nivelului de acceptanta fata de folosirea energiei nucleare in Romania si fata de proiectele de investitii ale SNN;
- Alinierea la standardele internationale si bunele practice de CSR practicate de companii;
- Combaterea activă a corupției prin mijloace de avertizare sau proceduri de raportare, linii directoare interne și eforturi de informare și prevenire;
- Promovarea transparenței privind consecințele economice, sociale și de mediu ale activităților companiei.