Banci

Oamenii trebuie să ceară mai mult de la băncile lor (Kim Fournais, CEO Saxo Bank)

de Kim Fournais, CEO și fondator Saxo Bank

În lumea labirintică a băncilor și a investițiilor, în care opacitatea tinde să pretindă că e tradiție, puțini sunt conștienți de faptul că, în mijlocul fluxului și refluxului piețelor financiare, un număr semnificativ de bănci și brokeri aleg să-și păstreze beneficiile majorării dobânzilor băncilor centrale, mai degrabă decât transmiterea acestora către clienții lor.

Această practică, deși nu este vizibilă imediat, are implicații semnificative pentru toți oamenii și este timpul să aruncăm puțină lumină asupra acestui subiect. Da, industria financiară trebuie să facă bani – la fel și noi la Saxo – dar echilibrul trebuie să fie corect; trebuie să cultivăm relații de win-win cu clienții noștri.

Pe măsură ce navigăm pe terenul complex al finanțelor personale, ratele dobânzilor oferite de bănci pot părea un concept ezoteric, îndepărtat de preocupările cotidiene. Cu toate acestea, ceea ce trece adesea neobservat este că nu toate băncile tratează aceste dobânzi în același mod.

În timp ce câțiva îmbrățișează o abordare axată pe client, împărtășind rapid beneficiile creșterii dobânzilor cu cei care le încredințează fondurile lor, majoritatea urmează o cale diferită.

Se pare că jocul bancar – după ani de dobânzi scăzute – este de a culege beneficiile majorărilor, adesea în detrimentul clienților lor. Acest lucru este evident în rezultatele trimestriale ale băncilor, unde unii chiar par surprinși de profiturile raportate – majoritatea ca rezultat direct al luării deciziilor băncilor centrale. Acest lucru a determinat și autoritatea de reglementare financiară din Marea Britanie să solicite instituțiilor financiare să îmbunătățească ratele de depozit oferite consumatorilor.

Cartea de joc pare să fie aceeași în toată zona euro, unde rata medie a dobânzii bancare pentru conturile de depozit cu acces instantaneu pentru retail este de doar 0,23% pe o bază anuală. Asta într-un moment în care rata oficială a depozitelor Băncii Centrale Europene (BCE) este de 3,75%!

Băncile centrale au majorat frecvent dobânzile în ultimul an pentru a reduce inflația. În timp ce intenția din spatele unei astfel de mișcări este de a reduce inflația și cererea agregată, realitatea poate fi cu totul diferită pentru cei care cad victimă a ceea ce pare a fi noua normă.

Informarea ușor de citit a BCE despre acest subiect descrie impactul negativ asupra creditorilor de la dobânzi mai mari. Dar, după cum recunosc ei, „funcționează și invers. Dobânda sunt banii pe care banca ți-i plătește pentru economiile tale, adică atunci când banca împrumută bani de la tine.” Daca chiar așa a fost…

Acest lucru ne aduce în miezul problemei. La Saxo, refuzăm să acceptăm status quo-ul. Politica noastră de transmitere imediată a creșterii dobânzilor este un răspuns direct la un peisaj financiar în care interesele clienților nu sunt pe deplin servite.

Recunoaștem că alegerile financiare pe care le fac clienții noștri nu sunt doar numere pe o foaie de calcul – ele reprezintă vise, aspirații și căutarea unui viitor mai bun. Este responsabilitatea noastră să ne asigurăm că aceste aspirații sunt îndeplinite prin acțiuni oportune și transparente, mai degrabă decât un șir de beneficii întârziate.

Politica noastră de anunțare imediată a creșterii dobânzilor nu este doar un simplu gest. Este un angajament de a redefini relația bancă-client – ratele mai mari ale dobânzilor ne pot aduce beneficii afacerii, dar ar trebui să beneficieze și clienții noștri. Credem în win-win.

Politica arată determinarea Saxo de a pune clienții – și succesul acestora – în centrul operațiunilor noastre. Sper că industria va reflecta asupra priorităților ei și va îmbrățișa o filozofie bazată pe valorile încrederii, transparenței și va pune clientul în centrul ei.

Luați în considerare acest lucru mai mult decât un articol de opinie – este un îndemn la acțiune. Nu doar pentru industrie, ci și pentru investitori și cei care economisesc, care ar trebui să ceară mai mult de la băncile lor.

A îmbrățișa schimbarea înseamnă a trece peste curentele care sunt la modă. Pe măsură ce luăm această poziție, invităm întregul ecosistem financiar să ni se alăture în remodelarea normelor de economisire și investiție – pentru că fiecare client merită să se bucure de beneficiile pe care le-a câștigat și fiecare instituție ar trebui să aspire să pună interesele clienților pe primul loc.

Articole recente

Tusk: Suntem cel mai aproape de un conflict deschis de la cel de-al Doilea Război Mondial încoace

Prim-ministrul polonez Donald Tusk a declarat miercuri în Parlament că, în urma încălcării spaţiului aerian…

2 ore ago

ANALIZĂ XTB: Noul iPhone 17 lansat de Apple, și în vizorul investitorilor. Piața urmărește atent impactul asupra acțiunilor

Ca în fiecare an, Apple a așteptat până la sfârșitul verii pentru a dezvălui noul…

2 ore ago

Exim Banca Românească lansează Pachetul Start-Up cu servicii gratuite pentru antreprenori în primul an

Exim Banca Românească își extinde portofoliul de produse dedicate antreprenorilor și lansează Pachetul Start-Up, o…

2 ore ago

Veolia România preia pachetul majoritar al General Me.el Electric, companie românească specializată în proiectarea sistemelor electrice şi în producţia de energie electrică

Veolia România anunţă preluarea pachetului majoritar al General Me.el Electric (GME), companie românească specializată în…

2 ore ago

Nicușor Dan: România, pe deplin solidară cu Polonia; Rusia trebuie presată să vină la masa negocierilor

Președintele Nicușor Dan afirmă că prin 'încălcarea flagrantă a spațiului a aerian polonez', Rusia a…

3 ore ago

Grupul Vertik organizează un eveniment dedicat antreprenorilor care îşi doresc să îşi diversifice sursele de finanţare

Grupul Vertik - care reuneşte compania de consultanţă în management Vertik şi Asociaţia Vertik pentru…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More