Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzOil Terminal a înregistrat un profit net de 36,2 milioane lei, în semestrul I, mai mare cu 42% față de perioada similară de anul trecut, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.
Cifra de afaceri a urcat cu 36%, la 231 milioane de lei, potrivit raportului citat, fiind cu 20% peste nivelul bugetat.
Compania a transmis: “Cresterea cifrei de afaceri cu 20,4% si a cheltuielilor totale cu 3,5%, comparativ cu nivelul BVC aprobat pentru Sem. I 2024, au condus la realizarea unui profit brut de 4,4 ori mai mare fata de nivelul planificat pentru aceasta perioada a anului.”
Comparativ cu 31.12.2023, în primele 6 luni ale anului 2024 activele totale au crescut cu 1,2%, în principal, pe seama obiectivelor de investiții puse în funcțiune în această perioada, iar capitalurile proprii s-au majorat cu 4,7%, potrivit companiei.
Societatea Oil Terminal are în componență 3 depozite, cu o capacitate totală de depozitare de aproximativ 1,36 mil m3, din care:
– Secția Platformă Nord, capacitate de depozitare de aproximativ 290.000 m3, utilizată pentru depozitare păcură și VGO.
– Secția Platformă Port, situată în incinta Port dana 69, cu o capacitate de depozitare de aproximativ 105.000 m3, destinată pentru stocare produse petroliere și produse chimice lichide.
– Secția Platformă Sud, capacitate de aproximativ 965.000 m3 , folosită pentru depozitare țiței, benzină, motorină, păcură.
Oil Terminal este interconectată cu rafinăriile româneşti prin intermediul societăţii de transport Conpet SA Ploieşti pentru transportul ţiţeiului de la terminal la rafinării, pe conducte magistrale subterane ce fac parte din sistemul naţional de transport.
Terminalul petrolier are legături la reţeaua naţională de căi ferate, reţeaua de căi rutiere şi la canalul DunăreMarea Neagră.
Potrivit raportului OIL, încălzirea globală implică, în prezent, două probleme majore pentru omenire:
– necesitatea reducerii drastice a emisiilor de gaze cu efect de seră în vederea stabilizării nivelului concentraţiei acestor gaze în atmosferă care să împiedice influenţa antropică asupra sistemului climatic şi a da posibilitatea ecosistemelor naturale să se adapteze în mod natural,
– necesitatea adaptării la efectele schimbărilor climatice, având în vedere că aceste efecte sunt deja vizibile şi inevitabile datorită inerţiei sistemului climatic, indiferent de rezultatul acţiunilor de reducere a emisiilor.
Având în vedere activitatea centenară a Societății Oil Terminal, există un impact asupra mediului înconjurător legat atât de poluarea istorică, cât și de activitatea curentă.
O preocupare de bază a managementului la vârf este minimizarea aspectelor cu impact negativ asupra mediului, fapt pentru care s-au efectuat în timp, studii în vederea evaluării corecte a poluării istorice a factorilor de mediu și implementării soluțiilor potrivite de decontaminare.
Societatea a inclus în strategia de dezvoltare obiective de investiții cu impact asupra mediului și implicit asupra atenuării și adaptării la schimbările climatice.
Oil Terminal gestionează impactul asupra mediului cu scopul de a utiliza în mod eficient resursele naturale, de a minimiza cantitățile de deșeuri generate și emisiile în aer, apa și sol.
Societatea are elaborate și implementate planuri pentru a preveni și combate impactul asupra factorilor de mediu în situația apariției unor eventuale deversări și scurgeri accidentale de țiței, produse petroliere și petrochimice.
Pe plan intern, Oil Terminal este cel mai mare terminal din portul Constanța, pentru import şi export țiței, produse petroliere și produse chimice.
Referitor la întreaga sferă a serviciilor în domeniul petrolier, principalii competitori ai societății sunt:
– terminalul din portul Midia
– terminalele din porturile dunărene românești (Galați, Giurgiu şi Drobeta Turnu Severin)
– terminalul de la Reni
– operatorii portuari Chimpex și Frial pentru exportul și importul de îngrășăminte lichide sau uleiuri vegetale.
Terminalul petrolier din Constanţa este situat în sud-estul Europei, la intersecţia culoarelor de transport maritim între Asia, Europa Centrală şi de Vest şi Orientul Apropiat.
Acţionarul principal este statul român, prin Ministerul Energiei, cu 87,76% din acţiuni.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More