Afaceri

Omega majorează preţurile pentru ceasurile sale de lux

Marca de ceasuri de lux Omega, renumită pentru modelele sale Speedmaster şi Seamaster, a hotărât să majoreze preţurile cu până la 8%, o decizie care ar putea să îi afecteze vânzările, potrivit băncii de investiţii Morgan Stanley, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Recent, Omega a majorat preţurile cu 2% în Elveţia şi China şi cu până la 8% în SUA, cea mai mare piaţă de export pentru ceasurile elveţiene, susţin analiştii de la Morgan Stanley într-un raport elaborat pe baza propriilor lor date cu privire la preţuri.

Decizia Omega vine într-un moment în care alte mărci de ceasuri din portofoliul Swatch Group AG au dificultăţi în a-şi creşte veniturile şi este posibil să afecteze volumele de vânzări ale Omega, care este a treia marcă elveţiană de ceasuri în funcţie de cifra de afaceri.

“Majorarea preţurilor la Omega este consecinţa unei slăbiciuni, mai degrabă decât o dovadă de forţă. În condiţiile în care o parte dintre principalele mărci din cadrul grupului (Longines, Tissot, Breguet etc.) au probleme, estimăm că grupul Swatch este din ce în ce mai dependent de fluxul de numerar de la Omega”, susţin analiştii de la Morgan Stanley în raportul lor.

Morgan Stanley estimează că în 2022 întregul grup Swatch a obţinut aproximativ 60% din profitul său operaţional de la marca Omega. Însă această marcă ar putea să se confrunte cu presiuni asupra creşterii vânzărilor, după ce a crescut preţurile.

SUA au devansat China în 2021, devenind cea mai importantă piaţă de export pentru ceasurile elveţiene. Însă recent cererea a început să dea semne de slăbiciune, în condiţiile în care în luna aprilie exporturile spre SUA au scăzut pentru prima dată în ultimii doi ani.

În timp ce modelele Rolex SA, cel mai mare producător elveţian de ceasuri, sunt greu de găsit în magazinele de vânzare cu amănuntul, pentru că cererea este mai mare decât oferta, produsele Omega, ale cărei vânzări sunt estimate la aproximativ 2,5 miliarde de franci (2,8 miliarde de dolari) sunt mai uşor de găsit.

Însă majorarea de preţuri ar putea reduce volumul vânzărilor Omega, în special în condiţiile în care marca nu încearcă în mod activ să menţină raritatea celor mai bune modele ale sale, susţin analiştii de la Morgan Stanley.

Articole recente

Secretarul general al OCDE – la Bucureşti; va avea întâlniri cu oficiali români

Secretarul general al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), Mathias Cormann, se va afla…

8 minute ago

Oficialii americani și chinezi poartă discuții în Spania cu privire la problemele comerciale și termenul limită pentru TikTok

Oficialii americani și chinezi au început duminică la Madrid discuțiile privind relațiile comerciale tensionate, termenul…

8 ore ago

Rusia își demonstrează puterea militară cu rachete hipersonice și bombardiere în timpul exercițiilor militare – Reuters

Rusia a declarat duminică că a lansat o rachetă de croazieră hipersonică Zircon (Tsirkon) către…

8 ore ago

MAE: Ambasadorul Federaţiei Ruse, convovocat în legătură cu încălcarea spaţiului aerian al României

Din dispoziţia ministrului afacerilor externe, ambasadorul Federaţiei Ruse la Bucureşti a fost convocat, sâmbătă, la…

8 ore ago

Partidul de extremă dreapta AfD se preconizează că va înregistra câștiguri la  alegerile din Renania de Nord-Westfalia

Alegerile din cel mai populat land german reprezintă primul test important la urne pentru Friedrich…

13 ore ago

This website uses cookies.

Read More