Categories: Fără categorie

Operațiunile cu mărfuri periculoase din portul Constanța sunt monitorizate și controlate de Administraţia Porturilor; 25.952 tone azotat de amoniu sunt stocate în portul Constanța

Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri, potrivit  unui comunicat al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC).

Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice), arată comunicatul: “În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel: 

–         4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând să plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;

–         17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);

–        3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.

Ultima nava cu azotat de amoniu a fost operată în dată de 17 iulie 2020”.

CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare.

Precizările vin după ce, ieri, economica.net a informat că azotatul de amoniu care a explodat în portul din Beirut, producând victime și pagube materiale care au aruncat Libanul în haos este masiv importat și în România, fiind depozitat în portul Constanța și în porturile de pe Dunăre, dar și în fermele din toată țara. Produsul care a explodat în Beirut a fost găsit de inginerii români de la Chemgas în depozitul unei companii agricole din Oltenița.

View Comments

Articole recente

Întâlnirea Trump – Von der Leyen: UE și SUA au convenit un acord comercial

Statele Unite și Uniunea Europeană au convenit un acord comercial cadru în urma întâlnirii pe…

55 de minute ago

Comisia Europeană îi cere lui Zelenski să menţină independenţa instituţiilor anticorupţie

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a avut duminică o discuţie telefonică cu preşedintele…

2 ore ago

Anastasiu: Am avut certificat ORNISS pe perioada cât am fost consilier prezidenţial şi vicepremier

Vicepremierul demisionar Dragoş Anastasiu a confirmat că, pe perioada cât a deţinut funcţiile de consilier…

2 ore ago

Lutnick: Trump vrea o ofertă comercială „suficient de bună” din partea UE, dar nu este clar ce înseamnă asta

Secretarul pentru comerț Howard Lutnick a declarat că „întrebarea” înaintea discuțiilor dintre președintele Donald Trump…

3 ore ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

5 ore ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More