Categories: Fără categorie

Operațiunile cu mărfuri periculoase din portul Constanța sunt monitorizate și controlate de Administraţia Porturilor; 25.952 tone azotat de amoniu sunt stocate în portul Constanța

Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri, potrivit  unui comunicat al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC).

Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice), arată comunicatul: “În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel: 

–         4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând să plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;

–         17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);

–        3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.

Ultima nava cu azotat de amoniu a fost operată în dată de 17 iulie 2020”.

CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare.

Precizările vin după ce, ieri, economica.net a informat că azotatul de amoniu care a explodat în portul din Beirut, producând victime și pagube materiale care au aruncat Libanul în haos este masiv importat și în România, fiind depozitat în portul Constanța și în porturile de pe Dunăre, dar și în fermele din toată țara. Produsul care a explodat în Beirut a fost găsit de inginerii români de la Chemgas în depozitul unei companii agricole din Oltenița.

Articole recente

FlyLili îşi asumă plata restanţelor către stat şi aplică măsuri ferme pentru redresare şi continuitate

Compania aeriană FlyLili anunţă că, după un 2024 dificil, marcat de pierderi operaţionale generate de…

2 ore ago

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de pe Planetă

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de…

3 ore ago

Hidroserv va finaliza lucrările de retehnologizare a hidroagregatelor 1-4 şi instalaţiile generale ale centralei CHE Stejaru

Societatea de Servicii Hidroenergetice Hidroserv a câştigat contractul "Retehnologizare CHE Stejaru. Retehnologizare HA1,HA2,HA3,HA4 şi instalaţii…

3 ore ago

Austria pierde acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE privind gazele naturale şi energia nucleară

Austria a pierdut acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE care clasifică gazele naturale şi energia…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More