Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzOrganizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România, arată că CFR SA deține peste 75% din totalul datoriilor CFR Marfă, fara a fi luata în calcul şi datoria către statul român, pentru care nu există deocamdată titlul executoriu si speră că CFR SA își va recupera banii și îi va folosi integral pentru lucrări de reparaţii a infrastructurii feroviare, potrivit unui comunicat semnat de Vasile ȘECLĂMAN, președintele organizației.
Acesta explică: “Pe 18 decembrie 2017, Comisia Europeană a inițiat o investigație aprofundată pentru a stabili dacă mai multe măsuri luate de statul român în sprijinul societății CFR Marfă au respectat normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat.
La finalul lunii februarie 2020, Comisia Europeană a anunțat că CFR Marfă trebuie să returneze ajutorul de stat declarat incompatibil în valoare de aproape 570 milioane de euro.
Conform legislației în vigoare, după publicarea Deciziei Comisiei în Registrul ajutoarelor de stat de pe site-ul Comisiei Europene-Concurență-Ajutor de Stat, urmează o perioadă, care depinde de autoritățile statului Român, în care aceasta devine titlul executoriu. Până în prezent, la aproape o lună de la acest anunţ, acest titlu executoriu încă nu există.
Încă din luna martie compania CITR, administrator concordatar provizoriu și coordonator al restructurării CFR Marfă a depus la dosarul concordanței preventive oferta față de creditori.
Conform CITR, oferta de concordat pentru care s-a solicitat omologarea nu cuprinde plata ajutorului de stat, însă iminența plății a fost luată în calcul încă de la începutul elaborării strategiei de restructurare. Între timp, Planul de redresare pentru CFR Marfă prin concordat preventiv a fost omologat joi, 12 martie 2020, de judecătorul sindic, după aprobarea acestuia de către creditorii care dețin peste 75% din totalul creanțelor, conform prevederilor legale.
Principalii creditori ai Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă sunt statul român, pentru ajutorul primit la momentul încercării eșuate de privatizare de acum șapte ani, pentru suma de 568 milioane de euro, și CFR SA, cu o creanță asupra CFR Marfă de aproximativ un miliard RON.
CFR SA deține, deci, peste 75% din totalul datoriilor CFR Marfă, dacă nu luăm în calcul şi datoria către statul român, pentru care nu există deocamdată titlul executoriu.
În sensul celor arătate, Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România, care este formată din 15 operatori de transport feroviar, reprezentând aproape 70% din cota de piață la nivelul activității de transport de marfă din România, speră că CFR SA își va recupera banii și îi va folosi integral pentru lucrări de reparaţii a infrastructurii feroviare.
Membrii organizaţiei consideră că o eventuală stingere a datoriilor prin transferul de active CFR Marfă, majoritatea fiind la acest moment în stare avansată de deteriorare, supraevaluate, fără o situație juridică clară (e.g. clădiri și terenuri neintabulate) si care nu au nicio legătură cu principalul obiect de activitate al Companiei Naționale CFR SA, nu reprezintă decât o altă formă mascată de ajutor de stat. Mai mult, această soluție nu va ajuta cu nimic procesul de îmbunătățire a infrastructurii feroviare și va aduce, în continuare, grave prejudicii tuturor operatorilor de transport feroviar din țara noastră”.
Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
This website uses cookies.
Read More