Categories: Fără categorie

OPSFPR speră că CFR SA își va recupera banii și îi va folosi integral pentru lucrări de reparaţii a infrastructurii feroviare

Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România, arată că CFR SA deține peste 75% din totalul datoriilor CFR Marfă, fara a fi luata în calcul şi datoria către statul român, pentru care nu există deocamdată titlul executoriu si speră că CFR SA își va recupera banii și îi va folosi integral pentru lucrări de reparaţii a infrastructurii feroviare, potrivit unui comunicat semnat de Vasile ȘECLĂMAN, președintele organizației.

Acesta explică: “Pe 18 decembrie 2017, Comisia Europeană a inițiat o investigație aprofundată pentru a stabili dacă mai multe măsuri luate de statul român în sprijinul societății CFR Marfă au respectat normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat.

La finalul lunii februarie 2020, Comisia Europeană a anunțat că CFR Marfă trebuie să returneze ajutorul de stat declarat incompatibil în valoare de aproape  570 milioane de euro.

Conform legislației în vigoare, după publicarea Deciziei Comisiei în Registrul ajutoarelor de stat  de pe site-ul Comisiei Europene-Concurență-Ajutor de Stat, urmează o perioadă, care depinde de autoritățile statului Român, în care aceasta devine titlul executoriu. Până în prezent, la aproape o lună de la acest anunţ, acest titlu executoriu încă nu există.

Încă din luna martie  compania CITR, administrator concordatar provizoriu și coordonator al restructurării CFR Marfă a depus la dosarul concordanței preventive oferta față de creditori.

Conform CITR, oferta de concordat pentru care s-a solicitat omologarea nu cuprinde plata ajutorului de stat, însă iminența plății a fost luată în calcul încă de la începutul  elaborării strategiei de restructurare. Între timp, Planul de redresare pentru CFR Marfă prin concordat preventiv a fost omologat joi, 12 martie 2020, de judecătorul sindic, după aprobarea acestuia de către creditorii care dețin peste 75% din totalul creanțelor, conform prevederilor legale.

Principalii creditori ai Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă sunt statul român, pentru ajutorul primit la momentul încercării eșuate de privatizare de acum șapte ani, pentru suma de 568 milioane de euro, și CFR SA, cu o creanță asupra CFR Marfă de aproximativ un miliard RON.

CFR SA deține, deci, peste 75% din totalul datoriilor CFR Marfă, dacă nu luăm în calcul şi datoria către statul român, pentru care nu există deocamdată titlul executoriu.

În sensul celor arătate, Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România, care este formată din 15 operatori de transport feroviar, reprezentând aproape 70% din cota de piață la nivelul activității de transport de marfă din România, speră că CFR SA își va recupera banii și îi va folosi integral pentru lucrări de reparaţii a infrastructurii feroviare.

Membrii organizaţiei consideră că o eventuală stingere a datoriilor prin transferul de active CFR Marfă, majoritatea fiind la acest moment în stare avansată de deteriorare, supraevaluate, fără o situație juridică clară (e.g. clădiri și terenuri neintabulate) si care nu au nicio legătură cu principalul obiect de activitate al Companiei Naționale CFR SA, nu reprezintă decât o altă formă mascată de ajutor de stat. Mai mult, această soluție nu va ajuta cu nimic procesul de îmbunătățire a infrastructurii feroviare și va aduce, în continuare, grave prejudicii tuturor operatorilor de transport feroviar din țara noastră”. 

Articole recente

Binance și Franklin Templeton își unesc forțele pentru a dezvolta noi produse și inițiative pentru active digitale

Binance, cel mai mare exchange de criptomonede din lume după volumul tranzacțiilor și numărul de…

3 minute ago

Petrișor Peiu (senator AUR): „Nicușor Dan și Ilie Bolojan, nu-i umiliți pe români, nu îl primiți pe șeful OMV!“

AUR cere președintelui și premierului să nu umilească poporul român primindu-l pe șeful companiei OMV…

22 de minute ago

Economia la mâna deficitului (opinie Florin Cîțu)

Vrei să înțelegi economia României în 2025? Începe cu deficitul. Cât timp deficitul urcă de…

48 de minute ago

Peste 10 ţări au majorat impozitele pentru bănci în 2024, susţine OCDE

Peste zece ţări au introdus sau au majorat taxele existente deja, percepute în mod specific…

o oră ago

BT acordă peste 10 milioane de euro companiei Pinum, pentru o fabrică de ultimă generație

Banca Transilvania finanțează compania Pinum cu peste 10 milioane de euro, susținând dezvoltarea unuia dintre…

o oră ago

Alegerile parlamentare din Republica Moldova și ieșirea din defensivă a României (Iulian Mareș)

Atacul cu drone rusești întreprins în urmă cu două zile în spațiul aerian polonez a…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More