Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzOrdonanţa de Guvern care vizează reorganizarea activităţii Cancelariei prim-ministrului va intra săptămâna viitoare în transparenţă publică, anunţă şeful Cancelariei, Mihai Jurca.
“Procesul de reorganizare a Cancelariei are mai multe etape şi nu se va întâmpla de mâine. Săptămâna viitoare vom pune în transparenţă publică ordonanţa de Guvern care reglementează reorganizarea activităţii Cancelariei, urmând ca aceasta să fie transmisă atât sindicatelor, cât şi reprezentanţilor angajaţilor, alături de care am avut o discuţie informală”, a spus Mihai Jurca, într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Victoria, potrivit Agerpres.
După perioada de consultare de minimum zece zile, ordonanţa ar urma să intre pe agenda şedinţei de Guvern. După aprobare, va fi redactat regulamentul de organizare a concursurilor.
“Cred că toţi colegii care sunt competenţi şi profesionişti vor rămâne în structură. Sigur, nu pot rămâne toţi, pentru că sunt mai puţine posturi. Dar este responsabilitatea coordonatorilor de departamente să-i aleagă pe cei mai buni, pentru că vor avea mai puţin personal, dar vor face aceeaşi muncă”, a declarat Jurca.
Persoanele care nu activează în Guvern nu se vor putea înscrie la concurs, a mai precizat el.
“Prevederile legale sunt foarte clare pe această situaţie. Persoanele care nu sunt astăzi în Guvern nu se pot înscrie la concurs. Va conta foarte mult fişa de post pe care o redactează fiecare coordonator de departament. Vor conta nişte principii pe care le vom impune tuturor celor care dau concurs – mă gândesc aici la profesionalism, mă gândesc la nişte chestiuni foarte importante”, a afirmat Jurca.
Mihai Jurca a apreciat că ar fi corect, din perspectiva “percepţiei sociale”, ca persoanele care au atins vârsta de pensionare să renunţe la aceste posturi, în favoarea celor mai tineri, care se bazează doar pe salariu.
“Cred că ar fi bine ca cei care sunt pensionari şi au o pensie şi mai doresc să ocupe această funcţie, chiar dacă legea le permite să o facă, cred că e mai sănătos ca ei să renunţe, pentru că nu este corect, din perspectiva percepţiei sociale, ca un tânăr sau o persoană care are doar un venit, şi anume salariu, să plece, dar să rămână o persoană care are şi pensie, şi salariu. Nu am niciun fel de problemă cu oamenii care încă pot munci. Şi vreau să vă spun că există în Cancelarie oameni care au vârstă de pensionare, dar care nu şi-au depus dosarul de pensionare şi au rămas să muncească. Şi au tot respectul meu, pentru că, chiar şi în condiţiile în care ar putea să stea acasă, ei rămân la muncă; şi nu e o muncă uşoară şi nu va fi o muncă uşoară”, a declarat el.
Personalul Cancelariei prim-ministrului ar urma să fie redus cu 40%, ceea ce va genera o economie lunară de 850.000 de lei, a anunţat, vineri, Mihai Jurca.
Numărul consilierilor de stat va fi diminuat de la 16 la 11, iar numărul secretarilor de stat va ajunge la 4 (faţă de 5, în prezent). Aparatul consilierilor va scădea de la 42 la 14.
Mihai Jurca a explicat că în prezent Cancelaria prim-ministrului are în total 176 de posturi, cu un număr de 15 posturi vacante. Dintre acestea, 99 sunt dedicate corpului administrativ, iar diferenţa de 77 o reprezintă posturile demnitarilor publici.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More