Afaceri

Organizaţia Patronală Port Business Association avertizează: “Guvernanţii nu înţeleg actuala relevanţă strategică şi economică a Portului Constanţa”

Guvernanţii nu înţeleg actuala relevanţă strategică şi economică a Portului Constanţa, susţine Organizaţia Patronală Port Business Association într-un comunicat de presă.

Săptămâna trecută, la sediul Administraţiei Porturilor Maritime S.A. Constanţa, a avut loc întâlnirea tehnică dintre reprezentanţii Constanţa Port Business Association (CPBA) şi secretarii de stat în Ministerul Transporturilor: Ion Popa, responsabil cu sectorul transporturilor navale şi Stelian Bogdan Mândrescu.

Pe agenda întâlnirii s-au aflat teme de interes major referitoare la cel mai valoros obiectiv din sistemul naţional al transporturilor din România: Portul Constanţa. Dialogul dintre reprezentanţii operatorilor şi delegaţia ministerială a avut loc în siajul discuţiei purtate miercuri, 06 iulie, cu ministrul transporturilor Sorin Grindeanu.

Organizaţia Patronală Port Business Association spune că importanţa Portului Constanţa a crescut în contextul războiului din Ucraina, accentuându-i rolul strategic în reţeaua internaţională (şi mai ales europeană) a transporturilor: “Nevoia de acomodare a volumelor mari de mărfuri a atras atenţia Guvernului şi, pentru prima oară în ultimii 30 de ani, se încearcă găsirea unor soluţii la probleme formulate în mod repetat de-a lungul ultimelor decenii, ca de pildă: nivelul Dunării şi refuzul categoric al părţii bulgare de a draga sectoarele de Dunăre din responsabilitate, limitele economiei de piaţă în ceea ce priveşte mărfurile din amonte şi mărfurile din Ucraina, proiectele cu finanţare europeană, viziunea de dezvoltare a portului Constanţa.

Pe parcursul întâlnirii, deşi reprezentanţii Portului Constanţa au manifestat deschidere, aceştia s-au confruntat cu o înţelegere deficitară a problematicii din partea secretarului de stat S. B. Mândrescu, care a tratat întrevederea cu superficialitate.

Obiectivul unor asemenea reuniuni este de a schiţa viitorul industriei portuare din România, al cărei fanion rămâne portul Constanţa. Mii de locuri de muncă şi procente din PIB-ul României depind de realismul manierei în care sunt tratate aceste problematici. Singurul mod în care putem obţine rezultate pozitive derivă dintr-un parteneriat onest între CPBA şi reprezentanţii autorităţilor publice pentru dezvoltarea acestui domeniu de activitate. CPBA îşi exprimă disponibilitatea la dialog susţinut şi încrederea că viitoarele sesiuni de lucru vor aduce salutare beneficii pentru economia românească.

Constanţa Port Business Association este asociaţia care are printre membrii săi cea mai mare parte a operatorilor portului Constanţa. Profilul statistic al asociaţiei este conturat din: 500 de milioane de euro cifră anuală de afaceri cumulată, peste 5.000 – numărul locurilor de muncă directe, milioane de euro investiţii în terminalele operate în portul Constanţa. Membrii asociaţiei derulează volume de trafic cifrate la milioane de tone anual. Avem astfel imaginea importanţei operatorilor portuari din Constanţa în cadrul sistemului naţional de transport, importanţă accentuată azi, când volumele suplimentare generate de conflictul din Ucraina trebuie gestionate optimizat”.

Articole recente

Acțiunile Romgaz au atins la final de luna iulie un nou maxim istoric; compania face investiții  masive în Neptun Deep

Acțiunile Romgaz au crescut cu 30%, în ultimele 12 luni, fiind unul dintre driverii sectorului…

44 de secunde ago

Royal FrieslandCampina a ajuns la un acord cu Bonafarm Group privind vânzarea operațiunilor din România

Royal FrieslandCampina N.V. a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operațiunilor…

25 de minute ago

Daniel David: Dacă demisia mea ar fi rezolvat situaţia financiară din Educaţie-Cercetare, aş fi anunţat-o demult

Ministrul Educaţiei, Daniel David, spune că a venit la conducerea ministerului ca să ajute şi…

37 de minute ago

Rata șomajului a fost, în iunie 2025, de 5,8% (INS)

Rata șomajului, în formă ajustată sezonier, a fost, în iunie 2025, de 5,8%, valoare egală…

o oră ago

Maspex va prelua controlul asupra Purcari Wineries, în urma subscrierii a peste 71% din acțiuni

Maspex Romania, o companie aparținând Grupului Maspex, a finalizat, prin intermediul Bursei de Valori București,…

o oră ago

Kovesi: În România, pe ce înseamnă frauda cu TVA, am văzut o implicare a mafiei italiene/ România este un teritoriu fertil şi pentru mafia chineză

Procurorul-şef al Parchetului European (EPPO) Laura Codruţa Kovesi a declarat într-un interviu pentru Libertatea că,…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More