Banci

Pandemia a accelerat procesul de digitalizare a serviciilor financiar-bancare

Digitalizarea serviciilor bancare a devenit o prioritate pentru instituţiile financiar-bancare în acest an, afectate de pandemie. Băncile au migrat rapid în online și au făcut niște investiții majore în acest segment, într-un proces mult mai accelerat decât dacă am fi fost într-o perioadă normală.

Potrivit specialiştilor din piaţă, viitorul aparţine băncilor digita­liza­te, standardizate, care înţeleg şi res­pectă legislaţia şi reglementările şi care acordă importanţă inovaţiei.

Liviu Fenoghen, directorul CSALB, ne-a declarat: “Măcar din perspectiva digitalizării accelerate/forțate, actuala pandemie a avut rol de catalizator în sensul bun. Multe companii și mulți angajați au înțeles că raporturile de muncă se pot desfășura și altfel decât erau imaginate. Telemunca și învățarea online sunt câteva consecințe cu potențial benefic, dar necesită rescrierea unor paradigme:

  • disciplina muncii atunci când lucrezi de acasă;
  • un nivel de conștiință și responsabilitate profesională superior situației clasice, atunci când munca se desfășoară de la birou;
  • instrumente și metode noi pentru munca online, de acasă.

Evident, serviciile financiare vor suporta și ele un input mai generos și mai rapid din perspectiva digitalizării. De exemplu, până în «era pandemiei» era aproape de neconceput să trimiți un card de debit acasă unui client, din cauza regulilor impuse de procedurile KYC, acesta fiind nevoit să vină la sediul băncii pentru a-l ridica. În actualele condiții, majoritatea băncilor și-au schimbat abordarea și transmit fără probleme aceste carduri prin curieri”.

  • Gheţea: Digitalizarea în sistemul bancar a salvat vieţi, a contribuit la implementarea măsurilor de distanţare socială

Radu Gheţea, preşedinte de onoare al Asociaţiei Române a Băncilor şi preşedinte CA Libra Internet Bank, a declarat, recent, că sigitalizarea în sistemul bancar a salvat vieţi, contribuind la implementarea măsurilor de distanţare socială impuse prin ordonanţele militare. Domnia sa a spus: “Introducerea tehnologiei noi, practic acoperirea produselor şi serviciilor noastre cu cât mai multe produse şi servicii electronice, şi, respectiv, creşterea digitalizării a făcut ca la acest moment de criză pandemică să fie salvate vieţi şi locuri de muncă… Digitalizarea în sistemul bancar a salvat vieţi, a contribuit la implementarea măsurilor de distanţare socială impuse prin ordonanţele militare”.

Potrivit acestuia, prin intermediul serviciilor de tip mobile banking clienţii nu au mai fost nevoiţi să vină la bancă şi, astfel, banca a contribuit la punerea în aplicare a distanţării sociale. De asemenea, angajaţii au putut lucra de acasă şi astfel contaminarea a fost mai redusă.

Radu Gheţea a afirmat că toate băncile erau preocupate de digitalizare înainte de criza sanitară, dar pandemia a accelerat acest proces.

Totodată, Radu Gheţea a susţinut că în sistemul bancar românesc post-covid prezenţa la bancă se va reduce sau va dispărea: “Practic, întrevăd că într-un viitor nu foarte îndepărtat va fi o regulă ca persoanele fizice să nu ştie neapărat nici unde e banca, adică pe ce stradă sau unde are locaţii, pentru că nu va trebui să vină nici pentru deschidere de cont, nici pentru operaţiuni de plăţi, nici pentru acordarea de credite şi iată am enumerat trei dintre facilităţile pe care numai banca noastră le oferă clienţilor persoane fizice”.

Aproape două treimi (65%) dintre companiile din Europa Centrală şi de Est (CEE) ce activează în diferite industrii confirmă că digitalizarea este o prioritate în realizarea obiectivelor imediate, precum reducerea costurilor, creşterea productivităţii şi a competitivităţii, relevă datele unui sondaj realizat de compania internaţională de avocatură CMS.

Pe fondul crizei COVID-19, 38% dintre respondenţi au finalizat sau au iniţiat noi proiecte de digitalizare, în timp ce 45% spun că pandemia a servit la accelerarea proiectelor deja aflate în desfăşurare. De asemenea, majoritatea (92%) companiilor consideră că pandemia va accelera schimbările digitale viitoare în afacerile lor şi aproape două treimi (65%) anticipează o creştere a bugetelor IT de anul viitor, pentru a sprijini digitalizarea.

Articole recente

Dragoş Pîslaru: România a finalizat renegocierea PNRR; nu se pierd bani din componenta nerambursabilă

România a finalizat procesul de renegociere cu Comisia Europeană privind Planul Naţional de Redresare şi…

20 de minute ago

UNIQA a plătit în 2024 despăgubiri de 8 ori mai mari pentru daunele cauzate de grindină și cu 74% mai multe pentru furtuni

În 2024, despăgubirile plătite de UNIQA pentru IMM-uri au înregistrat o creștere de aproape 30%…

39 de minute ago

David Popovici a obținut medalia de aur la proba de 100 metri liber la Campionatele Mondiale de nataţie de la Singapore

Înotătorul român David Popovici a cucerit medalia de aur în proba de 100 m liber,…

48 de minute ago

Extinderea rețelei electrice globale alimentează o nouă creștere a cererii de cupru (Reuters)

Cererea de cupru crește mai repede decât se anticipa în industrie, impulsionată de investiții de…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More