Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzMatteo Salvini Twitter
O parodie a celebrei fresce „Cina cea de Taină” a lui Leonardo Da Vinci, cu travestiți în cadrul ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, a stârnit furie în rândul Bisericii Catolice și al politicienilor de extremă dreaptă, în timp ce susținătorii au lăudat mesajul de toleranță, potrivit Reuters.
Ceremonia fără precedent de pe râul Sena, care a atras milioane de telespectatori din întreaga lume, a inclus un tablou care celebrează viața de noapte vibrantă a capitalei franceze și reputația ca loc al toleranței și plăcerii.
Politicienii de extremă dreapta din Franța și din alte părți au apelat la rețelele de socializare pentru a-și exprima dezgustul.
Președintele Camerei Reprezentanților al SUA Mike Johnson (R-La.) a criticat sâmbătă ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice pentru că a batjocorit Cina cea de Taină cu o reconstituire care a prezentat artiști travestiți.
„Batjocorirea Cinei cea de Tanină a fost șocantă și insultătoare pentru creștinii din întreaga lume care au urmărit ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice”, a scris Johnson într-o postare pe X.
„Războiul împotriva credinței și valorilor noastre tradiționale nu cunoaște limite astăzi. Dar noi știm că adevărul și virtutea vor învinge întotdeauna”, a scris Johnson înainte de a cita Ioan 1:5 din Biblie: „Lumina strălucește în întuneric, și întunericul nu a biruit-o”.
„Tuturor creștinilor din lume care urmăresc ceremonia #Paris2024 și s-au simțit insultați de această parodie cu travestiți a Cinei cea de Taină, să știți că nu Franța vorbește, ci o minoritate de stânga pregătită pentru orice provocare”, a spus politicianul de extremă dreapta Marion Marechal într-o postare pe X.
Omologul său italian, Matteo Salvini, a adăugat: „Deschiderea Jocurilor Olimpice, insultând miliarde de creștini din lume, a fost într-adevăr un început foarte prost, dragi francezi!”
Miliardarul american Elon Musk, care și-a consolidat preferința pentru politica de dreapta susținându-l pe Donald Trump la începutul acestei luni, a spus că este „extrem de lipsit de respect față de creștini”.
Franța, deși este mândră de bogata sa moștenire catolică, are și o lungă tradiție de secularism și anticlericalism. Blasfemia nu este doar legală, ci și considerată de mulți ca un pilon esențial al libertății de exprimare într-o societate democratică.
„În Franța, oamenii sunt liberi să iubească cum vor, sunt liberi să iubească pe cine vor, sunt liberi să creadă sau să nu creadă”, a spus sâmbătă Thomas Jolly, directorul artistic al ceremoniei, întrebat despre critici.
Unii comentatori au spus că controversa a fost doar un alt exemplu de războaie culturale din secolul 21, alimentate de un ciclu de știri de 24 de ore și de rețelele sociale.
De fiecare dată când guvernele cresc deficitele și se împrumută masiv, argumentul clasic este același:…
S&P Global a confirmat luni ratingul de credit „AA+” al SUA, afirmând că veniturile din…
Eazy Asigurări, companie românească de asigurări cu focus pe digitalizare și flexibilitate, introduce „RCA Reminder”,…
Piața bursieră s-a concentrat pe mega-companii, care au generat cele mai mari câștiguri, în cea…
Statele Unite au revocat vizele a peste 6.000 de studenţi străini de la înăsprirea regulilor…
Lacul Vidraru se golește pentru că, prima dată după 50 de ani, hidrocentrala a intrat…
This website uses cookies.
Read More
View Comments
Motto:
„Trageți clopotele!
Suflă duhul diavolului,
molipsind pe mari și mici:
Antichrist străbate lumea
cu oștiri de eretici.
(I. L. Caragiale – LITANIE )
Un proverb clasic spune că „Unde-i multă minte este și prostie pe măsură” . Tot efortul depus cu pregătirea deschiderii grandiosului eveniment al Jocurilor Olimpice de la Paris a fost umbrit prin blasfemia de parodiere a „Cinei de taină” una din tainele fundamentale ale crestinătătii, care putea să lipsească. Este vorba de momentul dedicat diversității la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, unde mai mulți travestiți au imitat ”Cina cea de taină”.
Directorul artistic al ceremoniilor pentru Jocurile Olimpice de la Paris, Thomas Jolly, a precizat că momentul controversat al ceremoniei, care a stârnit vâlvă pe internet, intitulat Festivity (Festivitate), începe cu imaginea unui grup la masă, printre care se află mai mulți travestiți, nu s-a referit la Cina cea de Taină.
Inspirația a fost după pictura „Ospățul zeilor” realizată de Jan Harmensz van Biljert în jurul anului 1635 și păstrată la Muzeul Magnin din Dijon, in care sunt prezentați zeii Olimpului care celebrează căsătoria dintre Thetis și Peleus. În centrul mesei se află Apollo încoronat, în timp ce Bacchus-Dionysus stă întins în prim-plan.