Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzPrima jumătate a anului 2019 aduce Patria Bank în zona de profitabilitate, în linie cu obiectivele strategice ale băncii pentru acest an, potrivit unui comunicat de presă.
Profitul net de 2,8 milioane de lei în primul semestru confirmă evoluția pozitivă înregistrată în trimestrul 4 din 2018 și trimestrul 1 din 2019, rezultatul net înregistrând o dinamica pozitivă semnificativă (de la o pierdere de 23,3 milioane lei în primele 6 luni ale anului 2018, la un profit net de 2,8 milioane lei în Semestrul I 2019).
„Anul 2019 este anul de „turn around” pentru Patria Bank. Am intrat în zona de profitabilitate în S1 și am creat premisele pentru a menține și crește în aceasta nouă etapă, bazându-ne pe o evoluție foarte bună a nivelului creditării, dată de modelul de afaceri consolidat, pe o atentă gestionare a costurilor și noi inițiative care ne dorim să genereze un impact pozitiv asupa clienților, angajaților și investitorilor. Concentrarea pe susținerea antreprenorilor în toate ariile noastre de expertiză – IMM, microfinanțare și Agro – îmbunătățirea proceselor și interacțiunii cu clienții finali, fie ei persoane fizice sau companii, alături de produse competitive în zona de retail reprezintă pilonii de bază pentru menținerea și creșterea profitabilității”, a menționat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
În comunicat se precizeză că la baza rezultatelor pozitive stă o performanță semnificativ îmbunătățită în 2019, acoperind toate ariile băncii:
În acest context, venitul net bancar a înregistrat o evoluție pozitivă cu 19% (creșterea veniturilor nete din dobânzi cu 24% și a veniturilor nete din comisioane cu 20%) pe fondul continuării acțiunilor menite să consolideze o structură bilanțieră optima înregistrând o îmbunătățire a indicatorului „credite brute/depozite” (de la 57% la 31 decembrie 2018 la 65% la 30 iunie 2019) și o creștere a ponderii creditelor nete în total active (de la 45% la 31 decembrie 2018 la 51% la 30 iunie 2019). De asemenea, baza de costuri operaționale a înregistrat o scădere cu 7% (daca se exclude impactul din creșterea contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare de 3,8 milioane de lei).
Pentru perioada următoare, Patria Bank urmărește continuarea strategiei de eficientizare a proceselor și de optimizare a costurilor operaționale prin implementarea mai multor proiecte strategice – o nouă soluție de Internet Banking și Mobile Banking dedicată atât clienților persoane fizice cât și persoane juridice, finalizarea implementării unei platforme tranzacționale conform standardelor PSD II, digitalizarea anumitor fluxuri și operațiuni etc. – precum și dezvoltarea de noi produse și procese în vederea diversificării și simplificării interacțiunii clienților cu banca, potrivit aceleași surse.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More