Update articol:

Perplexity oferă să cumpere browserul Chrome al Google pentru 34,5 miliarde de dolari

goolge

Startup-ul de inteligență artificială Perplexity AI a făcut o ofertă nesolicitată de 34,5 miliarde de dolari pentru browserul Chrome al Google, a confirmat marți CNBC.

Această sumă este mai mare decât valoarea actuală a Perplexity, dar compania a declarat că mai mulți investitori au acceptat să susțină tranzacția. În iulie, Perplexity a fost evaluată la 18 miliarde de dolari, ca parte a unei extinderi care a evaluat compania la 14 miliarde de dolari cu câteva luni mai devreme.

Google nu a răspuns imediat la solicitarea CNBC de a comenta. The Wall Street Journal a fost primul care a anunţat oferta.

Perplexity este cunoscută mai ales pentru motorul său de căutare bazat pe inteligență artificială, care oferă utilizatorilor răspunsuri simple la întrebări și linkuri către sursa originală de pe web. Luna trecută, a lansat propriul browser bazat pe inteligență artificială, numit Comet.

Startup-ul se află în mijlocul unei lupte pentru supremație în domeniul IA generative, companii precum Meta și OpenAI oferind salarii uriașe și bonusuri la semnarea contractelor pentru cei mai buni ingineri. Companiile tehnologice megacap cheltuiesc zeci de miliarde de dolari pe an pentru infrastructura IA, pentru a construi modele lingvistice de mari dimensiuni și a rula sarcini de lucru grele, în timp ce startup-urile strâng miliarde de dolari de la investitori de risc, fonduri speculative și giganți tehnologici pentru a plăti hardware-ul și personalul necesar pentru a concura.

Perplexity a fost abordată de Meta la începutul acestui an în legătură cu o potențială achiziție, dar companiile nu au finalizat tranzacția.

Oferta Perpexity vine după ce Departamentul de Justiție al SUA a propus Google să renunțe la Chrome ca parte a procesului antitrust pe care compania l-a pierdut anul trecut. Judecătorul din acest caz a decis că Google a deținut un monopol ilegal pe piața sa principală, cea a căutărilor pe internet.

În răspuns, Google a declarat că DOJ promovează „o agendă intervenționistă radicală” și că propunerea agenției este „extrem de exagerată”. Compania nu a dezvăluit încă cum intenționează să își adapteze activitatea în urma deciziei antitrust.

Chrome, lansat de Google în 2008, furnizează gigantului din domeniul căutării date pe care acesta le utilizează apoi pentru a direcționa reclame. DOJ a declarat într-un document depus după decizia instanței că obligarea companiei să renunțe la Chrome ar crea condiții de concurență mai echitabile pentru concurenții din domeniul căutării.

„Pentru a remedia aceste prejudicii, [hotărârea finală inițială propusă] impune Google să renunțe la Chrome, ceea ce va pune capăt definitiv controlului Google asupra acestui punct de acces critic pentru căutare și va permite motoarelor de căutare concurente să acceseze browserul care, pentru mulți utilizatori, este o poartă de acces la internet”, a scris DOJ.

BVB | Știri BVB