Poliția fiscală italiană a declarat că a confiscat active în valoare de 1,29 miliarde de euro (1,5 miliarde de dolari) din acțiunile unui holding cu sediul în Luxemburg la producătorul de băuturi spirtoase Campari Group, ca parte a unei anchete privind frauda, potrivit AP, citat de Yahoo Finance.
Lagfin, cu sediul în Luxemburg, este acționarul majoritar al Campari, companie fondată în 1860 și unul dintre cei mai mari jucători din industria băuturilor spirtoase premium.
Un judecător din Monza a aprobat ordinul de confiscare, pe care poliția l-a descris ca fiind precauțional, în timp ce investighează acuzațiile de evaziune fiscală. Ancheta a început cu un audit fiscal în urma unei fuziuni în care Lagfin a absorbit filiala sa italiană.
Lagfin a declarat vineri într-un comunicat că ancheta „este legată de un litigiu fiscal care a început acum aproximativ doi ani și care nu a implicat niciodată Campari Group în niciun fel”.
Lagfin a declarat că a „acționat întotdeauna cu cel mai scrupulos respect al oricăror legi și reglementări aplicabile, inclusiv al oricăror legi fiscale italiene” și „se va apăra energic”.
Grupul Campari nu a răspuns imediat solicitării de comentarii. Lagfin a declarat că, din moment ce deține peste 80% din drepturile de vot ale Campari, confiscarea este „absolut incapabilă” să afecteze poziția sa de acționar majoritar al Campari. Având legături cu familia președintelui Grupului Campari, Luca Garavoglia, Lagfin a început în 1995, iar scopul său principal este de a fi acționar majoritar al Campari, cu peste 50% din acțiunile sale.
Cunoscută pentru aperitivul roșu omonim, Campari deține, de asemenea, Aperol și mai multe mărci globale, inclusiv Grand Marnier, tequila și unele bourbonuri americane.
Acum un an, ziua dinaintea Halloween-ului a fost un fel de spectacol de groază pentru Campari. Acțiunile producătorului de Aperol s-au prăbușit după o serie de rezultate din trimestrul 3 care nu au atins așteptările pieței și, mai îngrijorător, compania a stabilit planuri de reorganizare a portofoliului de produse și de reducere a costurilor, mișcări pe care un analist le-a numit „mama tuturor resetărilor”. Toate acestea s-au întâmplat la doar șase săptămâni după demisia surprinzătoare a unui CEO care ocupa funcția de doar cinci luni.
Să trecem la această săptămână și există un sentiment de calm la Campari. Miercuri (29 octombrie), gigantul italian în domeniul băuturilor spirtoase și-a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea din 2025. Pe bază organică, vânzările din trimestrul 3 au accelerat față de trimestrul al doilea al anului și au crescut mai rapid în toate regiunile. Profiturile au surprins, de asemenea, observatorii pieței.
Acest lucru nu înseamnă că Campari poate fi încântat de o redresare completă. Aperol este cel mai mare brand Campari ca vânzări și, în trimestrul al treilea, vânzările au scăzut cu 6%, ceea ce înseamnă că brandul a scăzut cu 1% în primele nouă luni ale anului. Pe fondul creșterii din Franța și Marea Britanie, radierile din Germania și un sector comercial negativ din Italia au afectat vânzările.
„În august, am observat o scădere cu 10% a tuturor categoriilor principale de băuturi, inclusiv a apei, un pilon al consumului italian atât în interiorul, cât și în exteriorul casei, reflectând cu adevărat presiunile economice pe care le resimt consumatorii, iar toate acestea au jucat un rol în performanța Aperol”, a declarat miercuri analiștilor CEO-ul Campari, Simon Hunt.
Cu toate acestea, per total, compania a reușit să obțină o creștere rapidă pe o piață americană în general pe moarte și a înregistrat o creștere a vânzărilor în EMEA, ce-i drept, nu peste tot, dar creșterea de 4% nu a fost de neglijat într-o regiune pe care unii dintre competitorii săi au considerat-o dificilă.