Afaceri

Portul Constanţa se pregăteşte pentru sosirea unor cantităţi şi mai mari de cereale din Ucraina

În danele Portului Constanţa, o navă cargo care urmează să ajungă în Belgia este încărcată cu tone de rapiţă printr-un furtun uriaş de metal în timp ce alte nave îşi aşteaptă rândul să fie încărcate, transmite AFP, potrivit Agerpres.

De la debutul invaziei ruseşti în Ucraina, Portul Constanţa se străduieşte să se adapteze la afluxul suplimentar de cereale care a apărut ca urmare a perturbării rutelor tradiţionale de shipping din cauza războiului.

În prima jumătate a acestui an, prin Portul Constanţa au trecut 7,5 milioane de tone de cereale ucrainene, comparativ cu 8,7 milioane de tone pentru întregul an 2022.

După ce Moscova s-a retras luna trecută din acordul internaţional care permitea Kievului să exporte aproximativ 36 de milioane de tone de cereale via porturile sale de la Marea Neagră, Constanţa se aşteaptă să joace un rol şi mai important în expedierea cerealelor ucrainene.

“Suntem pregătiţi pentru cantităţi mai mari de cereale ucrainene”, spune Dan Dolghin, director de operaţiuni la Comvex S.A., una dintre companiile din Portul Constanţa care preiau cerealele care ajung aici prin intermediul trenurilor, barjelor şi camioanelor şi le încarcă pe nave.

Dolghin a menţionat investiţiile de trei milioane de euro pe care compania sa le-a făcut în ultima perioadă pentru a-şi creşte capacitatea de descărcare a barjelor. “Putem descărca nave la o viteză de 3.000 de tone pe oră, echivalentul a două trenuri”, a spus Dan Dolghin.

De asemenea, Comvex intenţionează să îşi crească capacităţile de depozitare cu 50.000 de tone, în următoarele luni, până la 250.000 de tone.

Compania are deja în silozurile sale aproximativ 3.600 de tone de porumb ucrainean în silozurile sale. Dolghin a spus că în curând ar urma să ajungă şi grâu din Ucraina.

Cea mai mare parte a cerealelor intermediate de Comvex ajung în Constanţa prin intermediul trenurilor şi barjelor din porturile ucrainene Reni şi Izmail. Însă tocmai aceste porturi au devenit în ultima vreme ţinta atacurilor ruseşti.

Pe de altă parte, transportul pe cale feroviară este aşteptat să crească, spune Dolghin. În prezent, sunt construite facilităţi astfel încât trenurile care utilizează ecartamentul ucrainean mai mare să poată să îşi transfere încărcătura pe sistemul feroviar românesc. Lucrările ar urma să fie finalizate în câteva săptămâni, a spus Dolghin, adăugând că acum Portul Constanţa are mai multe linii de tren decât anul trecut.

Pe de altă parte, Dan Dolghin a recunoscut că punctele de intrare în port, în special cele destinate camioanelor, suferă în continuare de blocaje.

La fel ca şi în afara porturilor ucrainene, cozi lungi de camioane se formează în jurul Portului Constanţa, majoritatea camioanelor fiind încărcate cu cereale româneşti. Chiar dacă cozile la intrarea în port sunt ceva obişnuit în această perioadă a anului când sunt recoltate cerealele, unii şoferi de camion spun că războiul a înrăutăţit lucrurile.

Articole recente

Crinel Nicu Grosu numit şef al Corpului de Control al premierului / Cine este Crinel Nicu Grosu

Prim-ministrul Ilie Bolojan l-a numit, vineri, în funcţia de şef al Corpului de Control al…

o oră ago

Italia, un magnet pentru super-bogaţi: regimul fiscal relaxat atrage un val de milionari

Italia se distinge în Europa prin politica sa prietenoasă faţă de cei foarte bogaţi, atrăgând…

o oră ago

Trump va găzdui summitul G20 la una din proprietăţile sale americane în 2026

Preşedintele american Donald Trump a anunţat vineri că summitul liderilor G20 din 2026 va avea…

o oră ago

Maduro consideră că un diferend cu Washingtonul “nu justifică” un conflict militar

Preşedintele Venezuelei Nicolas Maduro a afirmat vineri că "niciunul dintre diferendele" dintre Venezuela şi Statele…

o oră ago

SUA: Trump a semnat ordinul pentru a redenumi Departamentul Apărării în Departamentul de Război

Preşedintele american Donald Trump a semnat vineri un ordin executiv pentru a redenumi Departamentul Apărării…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More