Mega Image anunță că, în completarea angajamentelor privind achiziția Profi, după ce au fost propuse angajamente comportamentale privind piața din amonte, au fost definitivate și propuse Consiliului Concurenței o serie de angajamente structurale privind piața din aval (piața de comercializării cu amănuntul a produselor de larg consum).
Mega Image anunță: “Pentru claritate, angajamentele specifice piețelor locale fac parte integrantă din pachetul complet al angajamentelor propuse de către Ahold Delhaize, alături de angajamentele comportamentale supuse consultării publice de către Consiliul Concurenței în data de 09.10.2024.
Angajamentele asumate garantează că aprobarea tranzacției, în condițiile implementării lor, asigură păstrarea unui just echilibru concurențial pe piață, angajamentele fiind de natură să înlăture complet îngrijorările exprimate de Consiliul Concurenței cu privire la piețele locale. Astfel, Ahold Delhaize se angajează să cedeze activitățile de vânzare de bunuri de larg consum aferente unui număr total de 87 de magazine în vederea reducerii cotei de piață cumulative si a numarului de magazine în zonele relevante, către unul sau mai mulți cumpărători adecvați și evaluați în baza unor criterii obiective și calitative, cu aprobarea prealabilă a Consiliului Concurenței.
Mega Image precizează faptul că aceste angajamente reprezintă un demers firesc și specific în aceste categorii de tranzacții pe piețele de retail, acestea fiind, totodată, formulate conform algoritmului de calcul și reglementărilor specifice în domeniul concurenței și sunt în linie cu practica decizională a autorității naționale, dar și cu practica la nivel european.
Astfel, angajamentele propuse constau în cesionarea activității comerciale a unor magazine situate în București, Ilfov, Cluj, Timișoara etc., iar cesiunea va fi realizată sub forma unui transfer de business (incluzând echipamentele, personalul aferent etc.), fără întreruperea activității pentru niciunul dintre magazinele implicate. În linie cu valorile esențiale ale grupului Ahold Delhaize, clarificăm faptul că întreg personalul implicat în desfășurarea activității magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces și va fi transferat, alături de toate drepturile și beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvați.
De asemenea, în linie cu regulile specifice concentrărilor economice, cumpărătorul și/sau cumpărătorii vor trebui să îndeplinească o serie de condiții de eligibilitate menite să asigure viabilitatea și continuitatea activității comerciale cesionate. Mai precis, entitățile interesate vor trebui să îndeplinească toate cerințele legale aplicabile pentru a prelua activitatea. Totodată, cumpărătorul / cumpărătorii vor fi supuși, în prealabil, aprobării Consiliului Concurenței, astfel că orice acord final va fi încheiat doar după aprobarea de către Consiliul Concurenței.
Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize își reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, urmărind totodată dezvoltarea și menținerea rețelei de magazine la standarde operationale ridicate, în interesul dezvoltării în continuare a pieței de profil din Romania.
Reiterăm că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenței a angajamentelor propuse constituie un pas procedural normal și obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice”.
CONSILIUL CONCURENȚEI SUPUNE DEZBATERII ANGAJAMENTELE STRUCTURALE PROPUSE DE MEGA IMAGE PENTRU A PUTEA PRELUA PROFI
Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L..
În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localități din România.
Astfel, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor. Principalele localități în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timișoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Reamintim că, în urmă cu câteva zile, autoritatea de concurență a pus în dezbatere publică și angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.
Angajamentele formulate de Mega Image sunt publicate pe pagina web a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.
Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024, prin e-mail, la adresa bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă, la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.