Burse/Investitii

Premieră pentru Portul Constanța – Grupul TTS și COMVEX au operat încărcarea unei nave în regim combinat – la dană și, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct

TTS (Transport Trade Services) și COMVEX au derulat în aceste zile o operațiune portuară în premieră pentru portul Constanța. Caracterizată prin reducerea timpului de staționare a navei maritime la dană, operațiunea are ca efect creșterea ritmului de afluire a mărfurilor prin port, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București.

Este vorba despre încărcarea unei nave în regim combinat – la dană și, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct, a unei nave din clasa Capesize, care a preluat 170.000 tone minereu depozitat în terminalul Comvex.

Nava acostată la dana Comvex a încărcat 110.000 tone marfă dinspre ambele borduri simultan: direct din stoc cu echipamentele Comvex, și, la celălalt bord, în transbord direct din barje cu macaralele plutitoare TTS. Nava a ancorat apoi la unul dintre cele două terminale de geamanduri ale TTS din rada interioară a portului Constanța, unde au fost încărcate 60.000 tone minereu, în transbord direct barjă – navă.

Navele din clasa Capesize sunt cele mai mari nave maritime – putând ajunge până la capacități brute de încărcare de 400.000 tone. Numele clasei –”Capesize”, vine de la faptul că în voiajele lor transoceanice aceste nave sunt nevoite să ocolească continentul sud-american pe la Capul Horn, fiind prea mari pentru a tranzita canalul Panama.

Această navă este prima operată la terminalul de geamanduri nr. 2 al TTS, de la reabilitarea și operaționalizarea acestuia în septembrie 2022. Trei companii din Grupul TTS sunt angrenate în operațiune: TTS Operator realizează transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa este transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom Galați.

În paralel, activitatea de transbordare cereale din Ucraina la terminalul de geamanduri nr. 1 al TTS se desfășoară în flux continuu. În zilele următoare cea de-a șasea navă – avizată deja pentru intrarea în port, urmând să ancoreze la terminalul TTS pentru încărcarea a 33.000 tone de porumb.

Operaționalizarea celor două terminale de geamanduri ale TTS, realizată în a doua jumătate a anului, a condus la creșterea fluxurilor de mărfuri operate de către Grupul TTS, prin eliminarea din lanțul a danelor și a spațiilor de depozitare din Portul Constanța, navele putând fi încărcate sau descărcate în larg.

Grupul TTS este lider pe piața serviciilor logistice integrate și transport pe ape interioare de mărfuri solide vrac – materii prime minerale, produse agricole și produse chimice, din bazinul Dunării. Grupul operează cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din unități fluviale cu o capacitate de peste 800 mii tone, și deține capacități de operare portuară – terminale proprii și 8 macarale plutitoare, în Portul Constanța și în 7 porturi fluviale dunărene. TTS (Transport Trade Services) S.A. este listată pe piața reglementată operată de Bursa de Valori București la categoria Premium, simbol bursier TTS.

COMVEX S.A. este lider pe piață, specializat în manipularea, depozitarea și transbordarea materiilor prime solide vrac – minereuri de fier, cărbuni, cocs, bauxită, operând cel mai mare terminal specializat în din arealul Mării Negre, cu o suprafață de 70 hectare în sudul Portului Constanța.

Cu un front de descărcare la cheul maritim format din 5 dane cu o lungime totala de 1.400 m si adâncime a apei cuprinsa intre 10,8 si 18,5 m, terminalul COMVEX este singurul terminal pentru operarea mărfurilor solide vrac din arealul Mării Negre ce are posibilitatea de a acosta nave din clasa Capesize. De asemenea, terminalul beneficiază de o bună poziție geografică având acces la rețeaua de căi navigabile ce include Dunărea. COMVEX S.A. este listată pe piața AeRO operată de Bursa de Valori București, simbol bursier CMVX.

Articole recente

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

o oră ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

o oră ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

2 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

3 ore ago

Nicușor Dan spune că vizita în SUA ar putea fi la începutul anului viitor: Trebuie pregătită foarte bine

Președintele Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că vizita sa oficială în Statele Unite ale Americii…

3 ore ago

Economia Germaniei în stagnare în semestrul I; după doi ani de ajustare, economia Germaniei va reveni pe creștere începând cu 2025 (Andrei Rădulescu)

de Andrei Rădulescu Destatis a publicat astăzi estimările preliminare cu privire la evoluția economiei Germaniei…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More