Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
Refuzhttps://www.crrcgc.cc/en
Decizia Alstom de a achiziționa Bombardier Transportation a fost luată pentru a face faţă concurenței formidabile venită din China, în condiţiile în care China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), gigantul chinez cu acelaşi obiect de activitate, începe să se extindă în Europa, potrivit presei franceze.
CRRC este astăzi lider mondial în căile ferate, cu o cifră de afaceri de 28 de miliarde de euro. Cu toate acestea, 90% din vânzările sale au loc în China, ceea ce înseamnă că gigantul chinez are încă loc pe scena mondială, mai scriu jurnaliştii francezi. Deja prezent în Statele Unite, Argentina, Turcia și Noua Zeelandă, acum corporaţia chineză este cu ochii pe Europa.
În 2018, chinezii s-au stabilit în Ardennes pentru a produce autobuze electrice. La sfârșitul anului 2019, aceştia au achiziționat producătorul german de locomotive, Vossloh.
Gigantul CRRC s-a născut în 2015, din fuziunea celor două grupuri publice CNR și CSR, şi are aproape 190.000 de angajați. Având în vedere că piaţa internă chineză a ajuns la saturaţie, CRRC trebuie să se îndrepte către alte pieţe.
Chen Dayong, directorul departamentului pentru afaceri internaționale, promite să crească cota cifrei de afaceri realizată peste hotare la 30% până în 2025. Pentru a obține acest lucru, grupul este prezent acum la toate licitaţiile internaționale majore, concurând astfel cu Alstom și Bombardier.
CRRC a reușit să câștige contracte în Serbia, Bulgaria și Republica Cehă. Presa franceză spune că sosirea CRRC în Europa zguduie companiile vechi din domeniu, mai ales că autorităţile de la Bruxelles sunt de partea liberei concurenţe, în detrimentul patriotismului economic. Una din dovezi a fost veto-ul Comisiei privind fuziunea Alstom/Siemens planificată în 2019.
Acord de cooperare între CRRC și Bombardier
Achiziția Vossloh de către CRRC a creat o undă de şoc, în special în Franța. “Am spus de luni de zile (…) că trebuie să ne înarmăm în fața concurenței chineze, că gigantul CRRC, care este mult mai puternic decât Alstom și Siemens împreună, va veni în Europa, va lua piețe din Europa, va încerca să cumpere producători de locomotive din Europa”, a explicat Bruno Le Maire, ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, în septembrie anul trecut. Acesta a adăugat: “Comisia Europeană nu a încetat să ne spună că acest lucru nu se va întâmpla niciodată şi să nu ne facem griji”.
Achiziția Bombardier va permite Alstom să fie mai puternică, dar există încă câteva necunoscute, potrivit jurnaliştilor francezi. Bombardier a semnat un acord major de cooperare în 2016 cu CRRC. Şi Alstom are mai multe proiecte comune cu gigantul chinez. Această apropiere a îngrijorat guvernul francez, care, în 2017, i-a cerut companiei Alstom să încetinească anumite transferuri către una dintre filialele chineze.
Presa franceză se întreabă dacă noua companie Alstom, care va fuziona cu Bombardier, va fi suficient de mare pentru a rezista la ofensiva chineză.
Franţa şi Germania propun ca Uniunea Europeană să vizeze Lukoil, o companie petrolieră rusă prezentă…
Deputații francezi au răsturnat guvernul, respingând luni votul de încredere solicitat de prim-ministrul François Bayrou…
O curte de apel din New York a confirmat luni o decizie anterioară pronunţată împotriva…
Premierul ungar Viktor Orban a sugerat transformarea structurii Uniunii Europene într-una a cercurilor concentrice şi…
Preşedintele chinez Xi Jinping a cerut ţărilor BRICS să "reziste tuturor formelor de protecţionism", la…
Plenul Senatului a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă prin care se stabileşte obligativitatea acordului…
This website uses cookies.
Read More