Reţeaua de socializare Facebook a reacționat, aseară, la problemele legate de funcționarea celei mai mari rețele de socializare din lume, precum și la aplicațiile Instagram și Whatsapp, fiind una dintre cele mai lungi întreruperi pe care compania le-a suferit în ultimul timp. Oficialii Facebook au susţinut nu este vorba despre un atac cibernetic.
În două mesaje postate pe contul de Twitter, reprezentanții Facebook au anunţat: “Ne-am concentrat pe rezolvarea problemei cât mai curând posibil, dar putem confirma că problema nu este legată de un atac DDoS”.
Un atac DDOS (Designated Denial of Service – Refuzarea serviciului desemnat) este o tehnică folosită de infractorii cibernetici pentru a întrerupe funcționarea site-urilor web sau pentru a le face să cadă.
“Suntem conștienți că unele persoane au probleme în a accesa aplicațiile Facebook. Lucrăm pentru a rezolva problema cât mai curând posibil”, se arată în mesaj.
Rețeaua de socializare Facebook nu a funcționat de mai multe ore (în unele zone chiar şi zece ore), utilizatori din Europa, inclusiv România, America de Nord, Japonia și America de Sud raportând numeroase probleme. (https://downdetector.com/status/facebook/map)
Aceştia au reclamat că nu pot posta sau nu pot răspunde mesajelor primite pe rețeaua de socializare.
Facebook, care obține o mare parte din veniturile sale din publicitate, a declarat pentru Bloomberg că investighează în continuare impactul global al acestei întreruperi, “care include și posibilitatea restituirii banilor pentru agențiile de publicitate”.