International

Problemele din aeroporturi îi direcţionează pe călătorii de business spre trenurile Eurostar

Călătorii în interes de afaceri încep să umple trenurile Eurostar International Ltd., care fac legătura între Marea Britanie şi Europa continentală, în condiţiile în care aeroporturile şi companiile aeriene anulează mii de zboruri din cauza crizei de personal, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Compania Eurostar, operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra şi Paris prin tunelul de sub Canalul Mânecii, a anunţat luni că numărul de clienţi de tip corporate a revenit la 70% din nivelul de dinaintea pandemiei, chiar dacă operatorul oferă în continuare doar 75% din cursele pe care le oferea în 2019.

“Călătoriile în interes de afaceri şi-au revenit mai rapid decât ne aşteptam. Suntem încrezători că această tendinţă va continua şi după sezonul estival”, a declarat directorul comercial de la Eurostar, Francois Le Doze.

Aeroporturile din mai multe oraşe deservite de trenurile Eurostar trec printr-o perioadă dificilă în contextul în care au probleme în a angaja personal sau trebuie să facă faţă grevelor pentru salarii mai mari. Aeroporturile Heathrow şi Gatwick din Londra, precum şi aeroportul Schiphol din Amsterdam, au renunţat la o parte din zborurile planificate pentru restul verii, în timp ce aeroportul Charles de Gaulle din Paris, cel mai aglomerat aeroport din Franţa, a fost afectat de o serie de greve ale personalului.

Eurostar controlează deja 80% din piaţa călătoriilor directe între Londra şi Paris sau Londra şi Bruxelles, iar în prezent vrea o cotă mai mare pe noua rută spre Amsterdam, odată cu introducerea celei de a patra curse pe zi, în luna septembrie, când va dobândi o capacitate egală cu cea oferită de 18 avioane de pasageri.

Un purtător de cuvânt de la Eurostar a spus că operatorul feroviar ar putea umple cu uşurinţă mai multe trenuri, pe baza cererii actuale, dar a decis să continue cu planurile care vizează o majorare graduală a serviciilor, în ideea de a evita problemele cu care se confruntă industria transportului aerian.

Un alt motiv care îi direcţionează pe clienţii de business spre trenurile Eurostar are legătură cu iniţiativele companiilor spre reducerea amprentei de carbon, astfel că, potrivit datelor Eurostar, numărul conturilor de tip corporate pe care le gestionează în mod direct este cu 40% mai mare decât în 2019.

Compania Eurostar este deţinută în proporţie de 55% de SNCF, compania naţională de căi ferate din Franţa, restul acţiunilor fiind deţinute de Caisse de dépot et placement du Québec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) şi compania naţională de căi ferate din Belgia (5%).

Înaintea pandemiei, Eurostar oferea între 15 şi 18 curse pe zi între Londra şi Paris şi aproximativ zece pe ruta Londra – Bruxelles, dintre care trei erau prelungite până la Amsterdam.

Articole recente

Ministerul britanic de Externe îl convoacă pe ambasadorul rus în legătură cu incidentele cu drone din Polonia și România

„Marea Britanie este solidară cu Polonia, România, Ucraina și aliații noștri din NATO în condamnarea…

7 ore ago

Donald Tusk: Serviciul de Protecție al Poloniei a neutralizat o dronă care zbura deasupra clădirilor guvernamentale (Parkowa) și Belweder

Serviciul de Protecție al Poloniei a neutralizat o dronă care zbura deasupra clădirilor guvernamentale (Parkowa)…

7 ore ago

Primarul municipiului Hunedoara solicită desecretizarea contractului de privatizare a combinatului siderurgic, din anul 2003

Primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouțanu, a solicitat președintelui României, Nicușor Dan, premierului Ilie Bolojan, mai…

7 ore ago

Omul de afaceri Jurgen Faff, administratorul companiei aeriene care ar fi transportat în Congo mercenarii lui Horaţiu Potra, reţinut

Omul de afaceri Jurgen Faff, administratorul companiei aeriene FLYLILI, care ar fi transportat în Congo…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More