Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa Pixabay
Produsele contrafăcute provoacă producătorilor europeni de îmbrăcăminte, cosmetice şi jucării pierderi anuale de aproximativ 16 miliarde de euro (17,5 miliarde de dolari), arată rezultatele unui studiu publicat marţi, transmite DPA, potrivit Agerpres.
De asemenea, se pierd aproximativ 200.000 locuri de muncă din cauza acestei fraude, conform noilor cercetări ale Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Studiul este bazat pe datele colectate în perioada 2018 – 2021.
“Produsele contrafăcute cauzează costuri reale – pentru consumatori, pentru branduri şi pentru economiile noastre. Cel mai recent studiu arată costuri extrem de reale în privinţa pierderilor din vânzări şi a locurilor de muncă”, a afirmat directorul general al EUIPO, Joăo Negrăo.
Printre cele mai afectate sectoare din UE se află industria jucăriilor din Germania, responsabilă pentru o treime din pierderile anuale din vânzări (334 milioane de euro).
Cea mai afectată ţară din cauza produselor de îmbrăcăminte contrafăcute este Ciprul, iar în domeniul cosmeticelor – Franţa.
Sectorul de îmbrăcăminte pierde venituri de aproape 12 miliarde de euro în fiecare an, sau 5,2% din cifra sa de afaceri totală, în timp ce în domeniul cosmeticelor pierderile cauzate de produsele contrafăcute se ridică la 3 miliarde de euro (sau 4,8% din cifra de afaceri totală), iar la jucării – 1 miliard de euro (8,7%).
De asemenea, impactul contrafacerii asupra pieţei forţei de muncă este unui extrem de ridicat. Conform EUIPO se pierd 160.000 în sectorul de îmbrăcăminte, 32.000 în domeniul cosmeticelor şi 3.600 în sectorul jucăriilor.
În acelaşi timp, produsele contrafăcute provoacă deseori probleme de sănătate şi de siguranţă, în special la cosmetice şi jucării. Potrivit EUIPO, 15% din bunurile reţinute în 2022 la graniţele externe ale UE erau potenţiale produse contrafăcute.
Principalul motiv pentru care consumatorii apelează la produse contrafăcute este faptul că preţul produsului original este perceput ca fiind prea ridicat, se arată într-un studiu EUIPO din iunie 2023. O treime din europeni consideră că este acceptabil să cumpere produse contrafăcute, iar în rândul tinerilor jumătate acceptă produse contrafăcute.
EUIPO este cea mai mare agenţie descentralizată a UE şi are sediul la Alicante, în Spania. Agenţia gestionează înregistrarea mărcilor Uniunii Europene (mărci UE) şi a desenelor şi modelelor industriale comunitare (DMIC), care garantează protecţie pentru drepturile de proprietate intelectuală în toate cele 28 de state membre ale UE.
Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, susţine că România va avea bani pentru pensii şi salarii, însă…
Un număr de 42 de dosare de daună pentru locuinţele asigurate prin poliţa PAD au…
Ministrul Afacerilor Externe, Oana Ţoiu, şi secretarul de stat al Statelor Unite ale Americii, Marco…
Industria de asigurări înțelege pe deplin îngrijorările exprimate de autoritățile locale în contextul situațiilor de…
Franţa a fost "un pic singură" în bătălia comercială în faţa SUA, şi-a exprimat regretul…
Fostul premier Marcel Ciolacu ar putea candida la şefia Consiliului Judeţean Buzău. ''Sunt discuţii ca…
This website uses cookies.
Read More