Producătorul Solaris a livrat 37 de vehicule pe piața locală în 2020, la Brașov și Satu Mare

* Compania a ajuns la peste 300 de vehicule folosite în transportul public din 8 orașe din România

Solaris Bus & Coach, producător de vehicule electrice pentru transport public, a livrat anul acesta 37 de vehicule pe piața locală, dintre care 26 de troleibuze în Brașov și 11 autobuze hibrid în Satu Mare. Astfel, compania a ajuns la peste 300 de vehicule folosite în transportul public din opt orașe din România, circa jumătate dintre acestea fiind propulsate electric, potrivit unui comunicat de presă.

Pentru anul 2021, Solaris a planificat pentru livrare 65 de mijloace de transport în comun: 16 autobuze electrice în Craiova, 20 troleibuze în Ploiești, 6 autobuze hibrid în Satu Mare, 3 troleibuze în Mediaș și 20 de autobuze hibrid în Galați.

Solaris Bus & Coach este unul dintre cei mai mari producători din Europa de autobuze și troleibuze. De la lansarea sa, în anul 1996, fabrica de la Bolechowo, din apropiere de Poznan, Polonia, a produs peste 19.000 de vehicule, utilizate astăzi în transportul public din sute de orașe europene. În prezent, compania ocupă poziția de lider mondial în segmentul de e-mobilitate pentru transportul public urban, datorită gamei sale extinse de troleibuze electrice, autobuze electrice cu acumulator și autobuze hibrid livrate.

Prezent în România din anul 2006, grupul Solaris a cumulat pe piața locală o cifră de afaceri în valoare de aproximativ 85 milioane de euro în perioada 2014-2019. Tot în ultimii 5 ani, compania a participat la o serie de licitații în ceea ce privește transportul public din orașe precum: Cluj-Napoca, Pitești, Brașov, Baia Mare, Satu Mare, Galați, Craiova sau în cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MDRAP).

În urma licitațiilor câștigate în decursul ultimilor cinci ani, Solaris a livrat în Craiova 29 de autobuze diesel, în Cluj-Napoca 40 autobuze diesel, 41 autobuze electrice și 50 de troleibuze, în Pitești 70 autobuze diesel, în Brașov 26 de troleibuze, în Satu Mare 11 autobuze hibrid, iar în Galați 17 troleibuze. Potrivit reprezentanților companiei, Solaris asigură puncte și asistență de service în toate orașele în care a livrat vehicule. În prezent, parcul auto Solaris din România numără peste 300 de vehicule, ponderea celor electrice fiind de circa 50% din total.

„Fiind prezenți de aproape 15 ani pe piața locală, putem spune că România este de departe cea mai dinamică piață la nivel regional pentru mijloacele de transport nepoluante datorită alocărilor de fonduri de finanțare oferite de Uniunea Europeană și de Fondul de Mediu. Anul acesta am livrat 37 de vehicule către două orașe importante din țară, Brașov și Satu Mare, contribuind prin produsele noastre la îmbunătățirea infrastructurii transportului public local. Pentru anul următor avem în plan livrarea a 65 de vehicule și ne propunem să ne menținem poziția de lider în zona de soluții de transport ecologice precum autobuze electrice și troleibuze”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris România.

Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producători din Europa de autobuze și troleibuze. În cei aproape 25 de ani de existență, compania a produs peste 19.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de orașe europene. În prezent, Solaris este lider de piață pe segmentul de e-mobilitate în transportul public, grație gamei sale largi de troleibuze, autobuze electrice cu acumulator și autobuze hibrid livrate. Autobuzul electric Solaris Urbino 12 a câștigat prestigioasă competiție europeană “Bus of The Year” în 2017. În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF.

Stanciu Ancuta

Ancuţa-Carolina Stanciu - redactor şef al FinancialIntelligence.ro Ancuţa-Carolina Stanciu, membru fondator și redactor șef al publicaţiei, are 20 de ani experiență în jurnalism economic, fiind în ultimii 8 ani redactor şef al cotidianului financiar “Bursa". A fost coordonator şi organizator a numeroase conferinţe, dedicate unor domenii de interes public. Ancuţa Stanciu a participat la numeroase conferinţe şi dezbateri pe teme economice, atât în ţară, cât şi în străinătate. Recent, a fost contributor la volumul “Transporturi şi infrastructură”, din cadrul seriei de "Caiete documentare-Club România". După absolvirea Şcolii Superioare de Jurnalism, Ancuţa Stanciu a finalizat programul Reuters Foundation “Economic and Political Reporting from Southeast Europe” (Londra), în 2005, iar în 2007 a absolvit masterul “Managementul proiectelor” la SNSPA. În anul 2009, Ancuţa Stanciu a urmat cursurile Colegiului Naţional de Apărare.

Articole recente

70% din angajații Transgaz, de acord să se vaccineze anti-Covid; Ion Sterian se va vaccina pentru a oferi exemplu angajaților

Societatea Națională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ SA, ca urmare a deciziei conducerii generale a…

8 ore ago

Franţa, Marea Britanie şi Germania cer Iranului să renunţe la producerea de uraniu metalic

Franţa, Marea Britanie şi Germania au cerut sâmbătă Iranului să renunţe la producerea de uraniu…

8 ore ago

Transelectrica, după incidentul din 8 ianuarie: Obiectivele strategice pentru perioada următoare vizează realizarea unor proiecte de investiții importante pentru consolidarea rețelei electrice de transport

Obiectivele strategice ale Transelectrica pentru perioada următoare vizează realizarea unor proiecte de investiții importante pentru…

8 ore ago

Traian Băsescu s-a imunizat împotriva COVID 19

Traian Băsescu, fost Președinte al României, s-a imunizat împotriva COVID 19, arata o postare pe…

9 ore ago

Pfizer anunţă că are un “plan” pentru a limita întârzieri de livrare a vaccinurilor Covid

Grupul american Pfizer, asociat cu laboratorul german BioNTech, a anunţat sâmbătă un "plan" care trebuie…

9 ore ago