Profitul net al Eurohold Bulgaria AD a crescut de şapte ori în primele trei luni ale anului, comparativ cu acceaşi perioadă din 2018, la 5,6 milioane de Leva (BGN), în timp ce profitul operaţional a crescut cu jumătate, la 13,5 milioane de Leva, potrivit raportului financial consolidat pentru primul trimestru al anului înaintat Bursei de la Sofia, citat intr-un comunicat.
Venitul consolidat al holdingului s-a cifrat la aproape 396 milioane de Leva în T1, ceea ce înseamnă p creştere de 31% de la an la an. Valoarea totală a activelor Eurohold a crescut uşor cu 2% la 1,42 miliarde de Leva.
Segmentul de asigurări al Eurohold în Sud-Estul Europei, care operează ca Euroins Insurance Group AD (EIG), a contribuit în mod excepţional la creşterea veniturilor şi a profitului holdingului. Venitul total din operaţiunile de asigurări a crescut cu 41% de la an la an, la peste 333,4 milioane de Leva. Profitul operaţional şi cel net, generate de linia de business de asigurări, a ajuns la 11,2 milioane de Leva, respectiv 9,9 milioane de Leva, în primele trei luni ale anului, reprezentând creşteri anuale de 65% şi respectiv 70%.
Toate liniile de business ale Eurohold, cu excepţia segmentului auto, au generat o creştere a veniturilor. Segmentul principal, care operează sub brandul Eurolease Group EAD, este celălalt segment care, alături de cel de asigurări, şi-a îmbunătăţit considerabil profitabilitatea. Profitul operaţional astfel generat a crescut cu 18% de la an la an, la peste 1,6 milioane de Leva, în timp ce profitul net a sărit de şase ori într-un an, (detalii în tabelul din pagina 2).
“Am înregistrat un început de an puternic, care este o bază solidă pentru creşterea viitoare. Rezultatele ne vor ajuta să ne atingem obiectivele ambiţioase pentru întreg anul”, a declarat Kiril Boshov, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Eurohold.