Update articol:

Profitul net al Purcari a fost de 20,87 milioane lei, în prima jumătate a anului, în urcare cu 2%

Veniturile Purcari Wineries PLC au crescut cu 16%, până la 123,9 milioane RON, în primul semestru (S1) al 2022. În al doilea trimestru (T2), creșterea veniturilor a accelerat la 19%, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București. Grupul a înregistrat o performanță puternică inclusiv la capitolul profitabilitate, marja EBITDA și a Profitului Net pentru S1 2022 ajungând la 31% și respectiv 17%, astfel demonstrând reziliență la presiunile inflaționiste, se arată în comunicat.

Profitul net a fost de 20,87 milioane lei, în prima jumătate a anului, în urcare cu 2%.

Printre realizările importante ale trimestrului precedent se numără lansarea unui parc fotovoltaic, care asigură circa 15% din consumul de energie electrică al Vinăriei Purcari, precum și implementarea, tot la Purcari, a unui sistem de irigare capilară de ultimă generație, acoperind circa 300 ha de podgorii. “Ambele proiecte sunt o dovadă a angajamentelor noastre față de mediu, dar și o investiție în construirea unei platforme solide pentru o creștere durabilă în viitor”, arată repezentanții companiei.

“Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice și inflaționiste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regăsesc în top 1% la nivel global pe platforma Vivino, și totuși costă o fracțiune din prețurile unor Chateau-uri sau Case de renume. Vinurile cu adevărat remarcabile nu trebuie să fie excesiv de scumpe, iar consumatorii noștri au învățat să aprecieze aceasta. Vom continua să muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii în continuare.”, a spus Victor Bostan, Director General.

Puncte cheie

• România: +7% creștere a veniturilor în S1 2022, accelerând vânzările începând cu luna iunie. Randament bun pentru marca noastră românească – Crama Ceptura. Purcari a beneficiat de performanță puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa. Creștere foarte puternică pentru Bardar, extindere pe conturile cheie, deși de la o bază mai mică.

• Moldova: +44% în S1 2022, demonstrând o recuperare impresionantă post-Covid. Toate mărcile au înregistrat o performanță puternică atât ca volum cât și ca valoare.

• Polonia: +10% in S1 2022, continuăm să acordăm prioritate marjelor față de volume, crescând ponderea vânzărilor de vinuri premium. Orientarea către segmentul premium a dat roade, vânzările Purcari dublându-se de la an la an. Livrările către Lidl nu au fost încă reluate.

• Asia: creștere de +30% a vânzărilor, toate mărcile demonstrând un randament bun. Condițiile comerciale și logistice rămân în continuare dificile. Continuăm livrările prin portul Constanța din România (vs. Odesa, anterior).

• Ucraina: Vânzările au fost reluate în T2, cu plată în avans 100%. Vânzările din S1 2022 au scăzut de 3,5 ori față de perioada similară a anului trecut. Menținem echipa locală, deoarece continuăm să credem în potențialul pieței ucrainene.

BVB | Știri BVB

AETA SA (ELGS) (30/07/2025)

Lansare Productie Serie Wave Bin Prima Europubela cu Evacuare Complet Ranforsata

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (30/07/2025)

Publicarea Regulilor Fondului actualizate

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (30/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S1 2025

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (30/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S1 2025

S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. (H2O) (30/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S1 2025