Afaceri

Profitul Sphera Franchise Group a urcat cu 4,5%, în 2018, la 34 milioane lei

Profitul net al Sphera Franchise Group (SFG) a ajuns la 34 milioane de lei, ]n 2018, cu 4,5% mai mult decât în 2017, potrivit unui comunicat al companiei.

Acesta arată că Sphera Franchise Group (“Sphera”) raportează vânzări consolidate în valoare de 771 milioane de lei pentru 2018, reprezentând o creștere de 24,6% față de vânzările pro-forma ale aceleiași perioade a anului anterior.

Principalii factori care au generat această performanţă au fost creşterea vânzărilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 p.p. la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2 p.p la creşterea vânzărilor.

Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei în 2018, EBITDA normalizată a crescut cu 4,5%, până la 72,4 milioane lei.

Creşterea continuă a Sphera pe toate liniile de business este foarte încurajatoare, cu vânzări care au atins 771 milioane de lei. KFC conduce cu o creştere de 21,5% şi toate afacerile din România, Republica Moldova şi Italia s-au bucurat de creşteri pozitive. Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unităţi KFC în România şi Italia. În Italia, am deschis 8 noi locaţii, pornind de la 2 restaurante la sfârşitul anului 2017, în timp ce Taco Bell a ajuns la un număr mai mult decât dublu, cu 3 unităţi deschise în timpul anului şi ajungând la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucureştiului, deschis la Cluj. Această performanţă generală a dus la o EBITDA normalizată de 72 milioane de lei, mai mare cu 4,5% faţă de 2017,” a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

În trimestrul al patrulea din 2018, vânzările consolidate au crescut cu 27,8% comparativ cu acelaşi trimestru din 2017. Această uşoară accelerare în creşterea vânzărilor faţă de majorarea de 26,6% de la an la an înregistrată în trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat în principal contribuţiei sporite din partea KFC Italia şi a operaţiunilor Taco Bell, precum şi a creşterii mai mari a vânzărilor KFC România.

În trimestrul al patrulea din 2018, profitul operaţional din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingând 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 63,5%, pănă la 19 milioane lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei in T4-2017.

Articole recente

Ministerul britanic de Externe îl convoacă pe ambasadorul rus în legătură cu incidentele cu drone din Polonia și România

„Marea Britanie este solidară cu Polonia, România, Ucraina și aliații noștri din NATO în condamnarea…

4 ore ago

Donald Tusk: Serviciul de Protecție al Poloniei a neutralizat o dronă care zbura deasupra clădirilor guvernamentale (Parkowa) și Belweder

Serviciul de Protecție al Poloniei a neutralizat o dronă care zbura deasupra clădirilor guvernamentale (Parkowa)…

4 ore ago

Primarul municipiului Hunedoara solicită desecretizarea contractului de privatizare a combinatului siderurgic, din anul 2003

Primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouțanu, a solicitat președintelui României, Nicușor Dan, premierului Ilie Bolojan, mai…

4 ore ago

Omul de afaceri Jurgen Faff, administratorul companiei aeriene care ar fi transportat în Congo mercenarii lui Horaţiu Potra, reţinut

Omul de afaceri Jurgen Faff, administratorul companiei aeriene FLYLILI, care ar fi transportat în Congo…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More