Afaceri

Profitul Sphera Franchise Group a urcat cu 4,5%, în 2018, la 34 milioane lei

Profitul net al Sphera Franchise Group (SFG) a ajuns la 34 milioane de lei, ]n 2018, cu 4,5% mai mult decât în 2017, potrivit unui comunicat al companiei.

Acesta arată că Sphera Franchise Group (“Sphera”) raportează vânzări consolidate în valoare de 771 milioane de lei pentru 2018, reprezentând o creștere de 24,6% față de vânzările pro-forma ale aceleiași perioade a anului anterior.

Principalii factori care au generat această performanţă au fost creşterea vânzărilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 p.p. la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2 p.p la creşterea vânzărilor.

Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei în 2018, EBITDA normalizată a crescut cu 4,5%, până la 72,4 milioane lei.

Creşterea continuă a Sphera pe toate liniile de business este foarte încurajatoare, cu vânzări care au atins 771 milioane de lei. KFC conduce cu o creştere de 21,5% şi toate afacerile din România, Republica Moldova şi Italia s-au bucurat de creşteri pozitive. Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unităţi KFC în România şi Italia. În Italia, am deschis 8 noi locaţii, pornind de la 2 restaurante la sfârşitul anului 2017, în timp ce Taco Bell a ajuns la un număr mai mult decât dublu, cu 3 unităţi deschise în timpul anului şi ajungând la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucureştiului, deschis la Cluj. Această performanţă generală a dus la o EBITDA normalizată de 72 milioane de lei, mai mare cu 4,5% faţă de 2017,” a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

În trimestrul al patrulea din 2018, vânzările consolidate au crescut cu 27,8% comparativ cu acelaşi trimestru din 2017. Această uşoară accelerare în creşterea vânzărilor faţă de majorarea de 26,6% de la an la an înregistrată în trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat în principal contribuţiei sporite din partea KFC Italia şi a operaţiunilor Taco Bell, precum şi a creşterii mai mari a vânzărilor KFC România.

În trimestrul al patrulea din 2018, profitul operaţional din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingând 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 63,5%, pănă la 19 milioane lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei in T4-2017.

Articole recente

Industria din România la începutul erei 5.0 (Andrei Rădulescu)

Autor: Andrei Rădulescu Industria a reprezentat în ultimele decenii ramura motor a economiei, care generează…

15 minute ago

Preşedintele Dumei de Stat ruse, în vizită în China, având pe agendă “răspunsul la presiunea sancţiunilor” şi “ingerinţele externe”

Preşedintele Dumei de Stat a Federaţiei Ruse, Veaceslav Volodin, a sosit luni în China, în…

24 de minute ago

Patronatele din Construcţii: Probabilitatea unei recesiuni economice va deveni o certitudine dacă sectorul nu va fi tratat cu atenţie

Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC) îşi exprimă îngrijorarea cu privire la pachetele recente de…

38 de minute ago

Safetech Innovations raportează venituri la nivel individual de 26,7 milioane de lei și un profit net de 6 milioane de lei, în primul semestru din 2025

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București,…

2 ore ago

ANUNT PRIVIND OFERTA PUBLICA DE CUMPARARE A ACTIUNILOR ARCTIC STREAM S.A. LA PRETUL DE 23 LEI/ACTIUNE

aprobata prin Decizia ASF nr. 807/21.08.2025 Denumirea si sediul social al societatii vizate Societatea vizata…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More