Burse/Investitii

Profitul Sphera, operatorul KFC, în scădere cu 20%, la 32,4 milioane lei

*Vânzările Sphera Franchise Group au crescut cu 23,4% în primele nouă luni, la peste 551 milioane lei, pe fondul performanței din trimestrul trei

Sphera Franchise Group (“Sphera”) a anunțat, astăzi, un profit de 32,4 milioane de lei, în primele nouă luni, în scădere cu 20% față de perioada similară a anului trecut, conform raportului transmis Bursei de Valori București.

Compania raportează vânzări consolidate în valoare de 551,6 milioane lei pentru primele nouă luni ale anului, reprezentând o creștere de 23,4% față de vânzările pro-forma ale aceleiași perioade din 2017, arată un comunicat de presă.

Această performanță îmbunătățită a fost ajutată de o creștere de 26,6% a vânzărilor din al treilea trimestru, determinată în principal de un avans de 11,4% a vânzărilor similare ale magazinelor KFC România și de creșterea contribuției KFC Italia, dar și de îmbunătățirea vânzărilor Pizza Hut.

Profitul operațional al restaurantelor a crescut cu 17,3% față de anul precedent, în trimestrul al treilea, până la 28 milioane de lei, ceea ce s-a datorat atât creșterii marjei în restaurante (13,9% în trimestrul trei față de 11,4% în trimestrul doi), cât și reducerii pierderii de marjă față de anul precedent. În același timp, EBITDA normalizată a Sphera a crescut cu 9,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 21 milioane lei, sau 10,4% din vânzări.

Datorită rezultatelor considerabil mai bune din trimestrul al treilea, în primele nouă luni ale acestui an, profitul operațional al restaurantelor a scăzut cu doar 0,1% față de anul precedent la 74,6 milioane lei (comparativ cu un declin de 8,3% în primul semestru) în timp ce EBITDA normalizat a scăzut cu 7,4% față de anul precedent la 53,4 milioane lei (comparativ cu o pierdere de 15,9% la jumătatea anului), arată compania.

Performanța din trimestrul al treilea a fost rezultatul îmbunătățirii performanței în aproape toate categoriile de cheltuieli pentru restaurante, determinată de vânzări sezoniere mai mari: cea mai mare parte a îmbunătățirii marjei a provenit din costul redus al forței de muncă și al altor cheltuieli de exploatare.

Articole recente

MAE: Ministrul Oana Ţoiu a discutat cu Marco Rubio despre întărirea Parteneriatului Strategic România – SUA

Ministrul Afacerilor Externe, Oana Ţoiu, şi secretarul de stat al Statelor Unite ale Americii, Marco…

4 ore ago

Acord UE-SUA: Franţa a fost “un pic singură”, regretă premierul francez

Franţa a fost "un pic singură" în bătălia comercială în faţa SUA, şi-a exprimat regretul…

7 ore ago

Marcel Ciolacu ar putea candida la şefia CJ Buzău; Lungu (PSD): Ar fi o onoare pentru noi

Fostul premier Marcel Ciolacu ar putea candida la şefia Consiliului Judeţean Buzău. ''Sunt discuţii ca…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More