Burse/Investitii

Purcari crește veniturile cu 31% în T1 2023, la 73,3 milioane lei

Veniturile Purcari Wineries PLC (“Grupul”, “Compania”), unul din producatorii de vin de intaietate din Europa Centrala si de Est, au crescut, în trimestrul I, cu 31% fata de anul precedent, ajungand la 73,3 milioane RON. Grupul a inregistrat o performanta puternica in ceea ce priveste marjele in contextul presiunilor inflationiste globale, marja EBITDA si marja Profitului Net ajungand la 29%, respectiv 17%. Profitul perioadei  a fost de 12.779.202 lei, în urcare cu 7%.

„A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei pentru Purcari, in pofida contextului macro provocator. Lucrurile se imbunatatesc in general, cu lanturi de aprovizionare care functioneaza mai bine, o redeschidere in China, scaderea preturilor la energie, dar marjele raman oarecum inca sub presiune. Mentinem un bilant solid si suntem bine pozitionati pentru a continua sa castigam cota de piata si sa profitam de oportunitatile anorganice existente. Avem incredere ca companiile puternice, ca si a noastra, vor iesi si mai puternice dintr-o astfel de criza”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PLC.

Repere cheie ale T1 2023

  • Romania: +32% crestere a veniturilor in T1 fata de perioada precedenta. Crestere puternica de doua cifre pentru toate brandurile. Seria Upper-Premium Nocturne continua succesul extraordinar in segmentul HoReCa.
  • Moldova:+19% an la an, crestere constanta pe toate canalele. Purcari si Bardar lideri de crestere. Negocieri cu retelele mari pentru majorare de preturi. Reluarea colaborarii cu un lant mare de retail in urma unei dispute privind preturile.
  • Polonia: vanzarile +25% in T1 2023. Majorarile de pret si cresterea de o singura cifra a volumelor au contribuit la +26% in vanzari la Bostavan. Purcari a demonstrat cel mai mare ritm de crestere de +35%, desi de la o baza mai mica. Ne focusam in continuare pe prioritizarea marjelor fata de volum la Bostavan, vizand segmentul premium mai popular.
  • Asia:-18% an la an. Dinamica slaba a pietei vinului, vanzari mai mici la Bostavan, in timp ce brandul Purcari a crescut cu +35%. Imbunatatirea perspectivelor pentru China cu privire la redeschiderea post-Covid. Managerul nostru de tara s-a intors in China, dupa o interdictie de 3 ani de calatorie pentru straini.
  • Ucraina: Un T1 2023 puternic, depasind cu 24% T1 2021 de dinaintea invaziei la scara larga a Rusiei. Mentinerea echipei locale si cresterea distributiei in retelele mari, vanzari doar cu 100% plata in avans.

Articole recente

Preşedintele Franţei insistă asupra “destinului european” al Serbiei

Preşedintele francez Emmanuel Macron a insistat duminică, în cadrul unei convorbiri telefonice cu omologul său…

3 ore ago

Buzoianu: Administraţia “Apele Române” nu a accesat 350.000.000 de euro pentru diguri şi baraje; sunt bani irosiţi

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Diana Buzoianu, reproşează conducerii Administraţiei Naţionale "Apele Române" (ANAR) faptul…

3 ore ago

Viktor Orban: Europa Centrală are nevoie de un sistem comun de apărare împotriva migraţiei

"Dacă vrem ca Ungaria să rămână maghiară, trebuie să creăm un sistem comun de apărare…

3 ore ago

Buzoianu: Am cerut Hidroelectrica şi Apele Române, împreună cu Bogdan Ivan, un calendar şi un termen asumat de intervenţie, la Bicaz

Am cerut, de urgenţă, Hidroelectrica şi Apele Române un calendar şi un termen asumat de…

3 ore ago

Trump afirmă că a trimis 60 milioane de dolari în Gaza, dar nu se ştie ce sumă a ajuns cu adevărat acolo (media)

Preşedintele american Donald Trump a afirmat în ultimele zile că SUA au transferat 60 milioane…

4 ore ago

Hidroelectrica a început degajarea deșeurilor de pe acumularea Izvorul Muntelui-Bicaz

Echipele Hidroelectrica intervin pentru a elibera lacul de acumulare Izvorul Muntelui-Bicaz de deșeuri plutitoare și…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More