Burse/Investitii

Purcari încheie 2020  cu un profit anual net în creștere cu 49%

Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele de frunte din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi rezultatele financiare preliminare consolidate pentru 2020. Veniturile au înregistrat o creștere cu 2%, la 203.4 milioane RON, cu EBITDA și Profitul Net atingând 60 și 60.4 milioane RON corespunzător. Profitul Net a crescut semnificativ, cu 49% față de anul trecut, fiind impulsionat inclusiv de câștigurile generate de vânzarea participației în Glass Container Company (GCC) către Vetropack în Decembrie 2020, potrivit unui comunicat.

Performanța Grupului are o tendință accentuată de recuperare, veniturile crescând cu 7% în trimestrul 4 față de aceeași perioadă a anului trecut, accelerând de la creșterea de 5% în trimestrul 3. Creșterea anuală a fost susținută de rezultate foarte bune pe canalul de comerț modern, în țări precum România +24%, Polonia +13%, Ucraina +11%, Țările Baltice +19%, ce au compensat evoluțiile modeste în Moldova (-38%) și China (-44%).

Grupul a încheiat anul cu un bilanț foarte puternic, îmbunătățit și de vânzarea participației în GCC, precum și de disciplină strictă implementată la nivelul costurilor și a fluxurilor de numerar. Soldul contului de numerar a crescut la 50.7 milioane RON, în timp ce coeficientul Datoriei Nete raportat la EBITDA a scăzut la minimul istoric de 0.77.

“Sunt mândru de rezultatele demonstrate de echipă, care au lucrat non-stop în acest an, pe fundalul unor provocări operaționale extraordinare cauzate de pandemie. Într-o industrie atât de fragmentată ca cea a vinului, orice criză oferă o multitudine de oportunități pentru jucătorii puternici și bine-capitalizați, precum Purcari. Sunt convins că ieșim într-o poziție mult mai puternică din această pandemie”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

  • România: Creștere forte în trimestrul 4 cu 20% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând +24% anual. Brandul lider, Purcari, a condus creșterea cu +31%. Evoluția puternică a canalului de comerț modern a compensat vânzările mai modeste în HoReCa.
  • Moldova: Activitatea comercială s-a îmbunătățit semnificativ în trimestrul 4, dar vânzările rămân încă sub nivelul celor din 2019. Trimestrul 4 a fost cel mai puternic trimestru in 2020 pentru toate brandurile, reprezentând 43% pentru Bardar, 37% pentru Purcari și 32% pentru Bostavan din vânzările întregului an ale fiecărui brand. Moldova ramâne a fi piața cea mai dependentă de HoReCa și Duty-Free în universul Grupului, fiind cea mai afectată de pandemie.
  • Polonia: Creștere susținută de îmbunătățirea mixului de produse, majorarea prețului mediu, suplimentată de listări noi de produse. Creștere puternică pe segmentul premium: +77% an la an pentru brandul Purcari, +18% pentru Bardar, deși de la o bază de calcul mai mică.
  • Asia: Vânzările din trimestrul 4 au crescut puternic in comparație cu trimestrele precedente, înregistrând o cădere de doar -6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Bardar a avut cea mai buna performanță de +69% în vânzări, deși de la o bază mai mică.
  • Cehia și Slovacia: Recuperarea a continuat, trimestrul 4 reprezentând 29% din vânzările întregului an. Rezultatele bune din campaniile cu principalii parteneri comerciali au diminuat parțial efectele pandemiei și impactul de la restructurarea TESCO.
  • Ucraina: brandul lider Purcari a crescut cu 18% atingând la nivel anual 54% din vânzările întregului Grup în această piață, devenind din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor și al formatorilor de opinie locali

Articole recente

Roxana Caliminte: UE cumpără energie din SUA de 750 mld $. România tace

Uniunea Europeană a anunțat că va cumpăra energie din Statele Unite în valoare de 750…

16 minute ago

Electrica avea de primit 2 miliarde de lei la finalul primului trimestru în baza schemei de plafonare-compensare

Electrica avea de primit două miliarde de lei la finalul primului trimestru din acest an…

20 de minute ago

Raport KMG: Volumul de prelucrare la rafinăriile Petromidia și Vega a crescut, în primul semestru 2025 cu 60,7%

Volumul de prelucrare la rafinăriile KMG International (Petromidia, Vega) din România a crescut, în primul…

23 de minute ago

Şedinţa coaliţiei: Pachetul 2 de măsuri de reformă urmează să fie aprobat după rectificarea bugetară (surse Agerpres)

Coaliţia de guvernare a stabilit miercuri ca pachetul 2 de măsuri de reformă să fie…

29 de minute ago

Ministrul Energiei, la listarea obligaţiunilor Electrica: Aceşti bani vor ajunge înspre consolidarea capacităţilor de producţie a energiei

Banii obţinuţi din listarea obligaţiunilor Electrica vor fi folosiţi pentru a consolida capacităţile de producţie…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More