Burse/Investitii

Purcari înregistrează venituri de 262 milioane lei, la nouă luni, în urcare cu 4%

Veniturile Grupului Purcari Wineries PCL au crescut cu 4%, ajungând la RON 262 milioane, în primele nouă luni  susținute de o creștere de 14% a segmentului principal de vinuri în primele 9 luni ale anului față de anul precedent, în timp ce segmentul de reciclare a deșeurilor a fost discontinuat, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București. Profitul net a fost de 43,4 milioane lei, în scădere cu 1%.

Grupul a obținut rezultate solide, segmentul principal de vin înregistrând o creștere de 17% față de anul anterior în T3, stabilind un ritm puternic pentru finalul anului. Discontinuarea afacerii Ecosmart, precum și efectele inițiale de la optimizarea costurilor, au crescut marja profitului brut cu 6 puncte procentuale, la 47% pentru primele 9 luni din 2024, în timp ce marjele EBITDA și de profit net au depășit ghidajul, situându-se la 32,8% și, respectiv, 16,6%.

În agricultură, condițiile climaterice nefavorabile au dus la scăderea recoltelor de struguri în Moldova, România și Bulgaria. Cu toate acestea, stocurile majore din recoltele anterioare sunt suficiente pentru a susține planurile de creștere ale companiei pentru 2025; suplimentar, au fost implementate mai multe măsuri pentru a atenua eventualele impacturi asupra marjelor.

„Suntem mulțumiți de creșterea robustă din acest trimestru, în special de avansul de 17% în segmentul nostru principal de vinuri,” a declarat Victor Bostan, CEO al Purcari Wineries. „Privind spre viitor, strategia noastră pe termen mediu, „2X by 200”, trasează o cale clară pentru dublarea afacerii până în 2027, anul în care sărbătorim 200 de ani. Având o echipa de top și un focus strategic, suntem încrezători în capacitatea noastră de a construi pe acest fundament pentru mulți ani de acum înainte.”

Aspecte comerciale-cheie pentru 9 luni 2024:

  • Romania: +16% in primele 9 luni din 2024 fata de anul anterior. Crestere puternica pentru brandurile cheie. Extindere pe orizontala continua, listari noi si campanii tintite catre distribuitori.
  • Moldova: Crestere puternica in IKA, compensand provocarile din canalul Duty-Free, cu vanzarile din T3 2024 in crestere de doua cifre fata de anul anterior – cea mai buna performanta a anului. Veniturile au crescut cu 6% in primele 9 luni din 2024 si reprezinta 19% din veniturile totale ale grupului.
  • Polonia: Agenda activa de trade marketing pentru a ne diferentia intr-o piata de vinuri competitiva, dominata de pret, ceea ce a dus la o performanta solida in T3.
  • Republica Ceha si Slovacia: Crestere de 40% in T3 2024 fata de anul anterior, in conditia unei concurente de pret semnificative, TESCO si 8Wines contribuind pozitiv.
  • Bulgaria: +38% in primele 9 luni din 2024 fata de anul anterior. Dezvoltare continua a pietei, cu o distributie numerica crescuta si progrese solide in construirea notorietatii brandului.
  • Alte tari: Performanta puternica in America, Japonia si MENA; dinamici provocatoare in China, Statele Baltice, Turcia si Ucraina.

Articole recente

Bolojan s-a întâlnit cu preşedintele Parlamentului de la Chişinău: Aderarea la UE înseamnă şansa unei dezvoltări mai rapide

Premierul Ilie Bolojan, aflat în vizită la Chişinău, a discutat cu preşedintele Parlamentului din Republica…

25 de minute ago

Ministrul Sănătății: Noi criterii de evaluare pentru șefii de secție din spitale

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a declarat, sâmbătă, la Deva, că în evaluarea șefilor de secții…

27 de minute ago

Rogobete: Din septembrie spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat, sâmbătă, la Deva, că din luna septembrie spitalele vor…

31 de minute ago

Maia Sandu: Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi prosper

Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi…

37 de minute ago

Germania: Merz respinge majorarea taxelor pentru companiile mijlocii şi cere reformarea statului bunăstării

Cancelarul german Friedrich Merz a promis sâmbătă că taxele aplicate companiilor mijlocii nu vor fi…

40 de minute ago

This website uses cookies.

Read More