Burse/Investitii

Purcari – venituri în creștere cu 47% și EBITDA cu 41%, în T2 2021; Profitul net a crescut cu 31%, la 20,4 milioane lei

Veniturile Purcari Wineries Plc (WINE) au accelerat în T2 2021 cu 47%, vânzările pentru S1 ajungând la 106,5 milioane RON, cu +25% mai mari față de perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiea. Marjele au crescut puternic, fiind impulsionate în primul rând de îmbunătățirea în continuare a mixului produselor vândute, precum și revenirea vânzărilor în piețe cu profitabilitate mai înaltă, se arată în comunicat. Drept urmare, EBITDA a crescut cu 41% în T2 și +24% în S1, la 35,1 milioane RON.

Profitul net a crescut semestrial cu 31% la 20,4 milioane RON.

Compania a continuat să fortifice poziția bilațieră, indicatorul de Datorie netă la EBITDA cumulată pentru ultimele 12 luni ajungând la un minim istoric de 0.51 ori.

“Vedem o cerere puternică continuă pentru brandurile noastre și reușim să menținem marje de profitabilitate bune, în pofida presiunii costurilor mai înalte ca urmare a recoltei de struguri modeste în 2020. Din fericire, sezonul 2021 pare foarte încurajator la moment din perspectiva recoltei, ce ne poziționează avantajos ca și marje de profitabilitate viitoare. Bilanțul puternic ne plasează bine pentru maximizarea opțiunilor strategice și proiecte investiționale cu randament înalt. În general, suntem destul de mulțumiți de rezultatele obținute și suntem recunoscători consumatorilor noștri pentru încrederea lor, ehipelor noastre pentru munca asiduă și acționarilor noștri pentru susținerea lor continuă”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

•În România, vânzările continuă raliul puternic, +29% față de S1 2020 și +60% față de S1 2019. Brandul Purcari conduce creșterea cu 36% an la an. Bardar și-a dublat vânzările, deși de la o bază de comparație mai mică. Canalului de comerț modern a continuat să evolueze puternic; comerțul traditional a crescut cu 81% ca urmarea a îmbunătățirii situației pandemice.

• Pentru Moldova, compania a raportat creștere puternică, continuând revenirea post-pandemică, +76% an la an, dar in continuare cu 9% sub S1 2019, oferind spațiu suplimentar de recuperare.

• În Polonia, veniturile au fost în scădere, influențate de compeția puternică a prețurilor din partea brandurilor internaționale, combinate cu efectele restricțiilor pandemice din T1. Adaptăm activitatea de trade și eforturile de marketing, anticipând efecte pozitive în T4 2021, anunță compania.

•Pe Asia, recuperarea accelerată continuă, în creștere cu 160% an la an, totuși încă în urma nivelului din S1 2019; toate brandurile au demonstrat progres semnificativ. Bardar, brandul cu marginalitate înaltă, este unicul care a depășit nivelul din 2019, desi de la o bază mai mica.

•În Cehia și Slovacia, vânzările au fost nesemnificativ mai mici, -1% semestrial, dar în trend de recuperare. Măsurile restrictive din T1, în special în Slovacia, au afectat rezultatele. Concentrare pe segmentul premium, brandul Purcari înregistrând creștere dublă semestrial.

•În Ucraina, compania a anunțat înființarea unui birou local pentru a susține creșterea. Tracțiune puternică pentru Purcari, ce devine din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor și al formatorilor de opinie locali, oferind o calitate excelentă pentru prețul vinului.

Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Grupul gestionează circa 1,300 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 25% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări. Fondată în 1827, Purcari este cea mai premiată vinărie din Europa Centrală și de Est, la Decanter Londra 2015-2021 și printre cele mai bine poziționate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 55,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani în businessul vinicol și susținut de investitori de top ca Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital, Franklin Templeton și SEB.

Articole recente

Dragoş Pîslaru: România a finalizat renegocierea PNRR; nu se pierd bani din componenta nerambursabilă

România a finalizat procesul de renegociere cu Comisia Europeană privind Planul Naţional de Redresare şi…

58 de minute ago

UNIQA a plătit în 2024 despăgubiri de 8 ori mai mari pentru daunele cauzate de grindină și cu 74% mai multe pentru furtuni

În 2024, despăgubirile plătite de UNIQA pentru IMM-uri au înregistrat o creștere de aproape 30%…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More