Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzDaniel Anghel, coordonatorul grupului de lucru pe fiscalitate din cadrul CDR
Parcul auto al Europei va crește cu 1,4% până în anul 2025, la 273 milioane mașini, de la 269 milioane mașini în acest an, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate (de tipul Uber, Clever, Bolt etc), dar și a modalităților de proprietate alternative, potrivit celui mai recent studiu PwC Digital Auto Report.
”Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.
Raportul PwC dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care dețin o mașină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, fie că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%. Este o tendință care se extinde tot mai mult la nivel global și pune presiune inclusiv pe prețurile autovehiculelor, pe fondul creșterii puterii de negociere.
Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, inclus în raport, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câștiga bani din împărțirea mașinii lor printr-o platformă peer-to-peer.
De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraș. Un procent similar (47%) din consumatorii europeni ia în considerare renunțarea la propria mașină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preț adecvat.
În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va crește de la o valoare de 33 miliarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 și 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17 – 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030.
Alte concluzii ale raportului:
Astronomer, compania ajunsă în atenţia tuturor după ce directorul său general a demisionat pentru că…
Radu Oprea, fostul ministru al Economiei, a analizat rezultatele financiare ale primelor 30 de companii,…
Preşedintele american Donald Trump a anunţat sâmbătă că a discutat telefonic cu liderii Thailandei şi…
Preşedintele francez Emmanuel Macron a estimat sâmbătă că este ''imperativ să se evite'' repetarea episoadelor…
Preşedintele Nicuşor Dan şi cancelarul federal Christian Stocker au subliniat, sâmbătă, interesul ambelor părţi de…
Câteva sute de persoane au manifestat sâmbătă în orașele scoțiene Edinburgh și Aberdeen în semn…
This website uses cookies.
Read More