Energie

PWC – Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașini electrice din UE va necesita investiții de 9 mld. euro până în 2035, pe fondul creșterii de peste 20 de ori a cererii

Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană (UE) va avea nevoie de investiții de 9 miliarde euro pentru extinderea capacităților până în 2035, pentru a ține pasul cu majorarea producției, arată raportul ”EU recycling market” realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC.

”Reciclarea bateriilor a luat avânt în ultimul an, cu multe companii mari care au anunțat diverse inițiative în domeniu. În condițiile în care aproximativ 40% din toate vehiculele ușoare ar putea fi electrice până în 2030 sunt necesare investiții masive în capacități de reciclare. Deși este foarte reglementat, sectorul  de reciclare poate deveni o afacere viabilă, estimările arătând că poate genera venituri de opt miliarde euro”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor pentru industria auto din cadrul PwC România.

Producția de baterii pentru mașinile electrice din UE va ajunge la circa 900 GWh până în 2030. În prezent, centrele specializate pot acoperi un volum de baterii de 5 GWh, iar până în 2030 se estimează o creștere a cererii de reciclare de 20 de ori, la 100 GWh, impulsionată în principal de deșeurile fabricilor de baterii și mașini electrice.

Din 2030, când primul val de electrificare va ajunge la sfârșitul ciclului de viață, cererea de reciclare va crește de încă zece ori. În cifre, estimările arată că până la 1.000 GWh de baterii vor fi scoase din uz până în 2040.

De asemenea, potrivit raportului, mai multe produse reciclate disponibile la costuri competitive vor avea un impact pozitiv asupra prețurilor bateriilor, care ar putea scădea cu până la 20%, stimulând în continuare procesul de electrificare și piața de reciclare.

Asia este lider în materie de reglementare, UE a revizuit legislația în acest an

Cu reglementări stricte încă din 2013, Coreea de Sud și China sunt lideri în ceea ce privește reciclarea bateriilor, ratele actuale ajungând la aproximativ 90%.

Ca urmare a reglementărilor din Asia, UE și-a revizuit cadrul de reglementare în acest an, printre altele, impunând o eficiență de reciclare de 70% începând cu 2031. Până în prezent, directiva UE privind bateriile stipula o rată de reciclare de 55%. Regulamentul revizuit al UE stabilește obiective de  eficiență și rate de reciclare pentru fiecare material critic și un nivel minim de utilizare a materialelor reciclate.

 

Articole recente

Vladimir Ciorbă, cercetat în dosarul Nordis alături de Laura Vicol şi alte persoane, scapă din nou de controlul judiciar şi poate părăsi România

Omul de afaceri Vladimir Ciorbă, cercetat în dosarul Nordis, alături de Laura Vicol şi alte…

38 de minute ago

Fondurile de pensii au cumpărat 40% din emisiunea de obligațiuni în lei a Primăriei București din aprilie (desprepensiiprivate.ro)

Fondurile de pensii au cumpărat 40% din emisiunea de obligațiuni în lei a Primăriei București,…

42 de minute ago

Reţele Electrice România lansează o licitaţie de până la 465 milioane lei pentru lucrări în reţelele de distribuţie

Reţele Electrice România a lansat pe platforma electronică de achiziţii publice SEAP o licitaţie publică…

55 de minute ago

Victor Stănilă, avocat: Provocările de guvernanță corporativă vor modela viitorul BVB

Anul 2025 marchează 30 de ani de la redeschiderea Bursei de Valori București (BVB). Instituția Bursei…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More