Energie

PWC – Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașini electrice din UE va necesita investiții de 9 mld. euro până în 2035, pe fondul creșterii de peste 20 de ori a cererii

Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană (UE) va avea nevoie de investiții de 9 miliarde euro pentru extinderea capacităților până în 2035, pentru a ține pasul cu majorarea producției, arată raportul ”EU recycling market” realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC.

”Reciclarea bateriilor a luat avânt în ultimul an, cu multe companii mari care au anunțat diverse inițiative în domeniu. În condițiile în care aproximativ 40% din toate vehiculele ușoare ar putea fi electrice până în 2030 sunt necesare investiții masive în capacități de reciclare. Deși este foarte reglementat, sectorul  de reciclare poate deveni o afacere viabilă, estimările arătând că poate genera venituri de opt miliarde euro”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor pentru industria auto din cadrul PwC România.

Producția de baterii pentru mașinile electrice din UE va ajunge la circa 900 GWh până în 2030. În prezent, centrele specializate pot acoperi un volum de baterii de 5 GWh, iar până în 2030 se estimează o creștere a cererii de reciclare de 20 de ori, la 100 GWh, impulsionată în principal de deșeurile fabricilor de baterii și mașini electrice.

Din 2030, când primul val de electrificare va ajunge la sfârșitul ciclului de viață, cererea de reciclare va crește de încă zece ori. În cifre, estimările arată că până la 1.000 GWh de baterii vor fi scoase din uz până în 2040.

De asemenea, potrivit raportului, mai multe produse reciclate disponibile la costuri competitive vor avea un impact pozitiv asupra prețurilor bateriilor, care ar putea scădea cu până la 20%, stimulând în continuare procesul de electrificare și piața de reciclare.

Asia este lider în materie de reglementare, UE a revizuit legislația în acest an

Cu reglementări stricte încă din 2013, Coreea de Sud și China sunt lideri în ceea ce privește reciclarea bateriilor, ratele actuale ajungând la aproximativ 90%.

Ca urmare a reglementărilor din Asia, UE și-a revizuit cadrul de reglementare în acest an, printre altele, impunând o eficiență de reciclare de 70% începând cu 2031. Până în prezent, directiva UE privind bateriile stipula o rată de reciclare de 55%. Regulamentul revizuit al UE stabilește obiective de  eficiență și rate de reciclare pentru fiecare material critic și un nivel minim de utilizare a materialelor reciclate.

 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

14 minute ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

16 minute ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

2 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

2 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

2 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More