International

Reclamele care perpetuează stereotipuri de gen considerate nocive, interzise în Marea Britanie

Reclamele care perpetuează stereotipuri de gen considerate nocive, cum ar fi cele care arată bărbaţi luptându-se cu treburile casei sau fete mai puţin orientate spre studiu decât băieţii, vor fi interzise începând de vineri în Marea Britanie, relatează joi Press Association, potrivit Agerpres.

Alte scenarii problematice de reclame, în baza noii legi, sunt cele prezentând bărbaţi care se relaxează în timp ce femeile strâng singure mizeria lăsată de familie, bărbaţi care dau de greu când încearcă să schimbe un scutec sau femei care nu prea reuşesc să parcheze maşina.

Creatorii de publicitate vor trebui să fie atenţi şi la situaţii cum sunt, de exemplu, evidenţierea contrastului dintre un băiat curajos şi o fetiţă grijulie sau cele care sugerează că pentru un bărbat este înjositor să-şi asume roluri sau misiuni “tipic feminine”, a avertizat Comisia privind practicile în publicitate (CAP), aflată în administrarea Autorităţii pentru standarde în publicitate (ASA).

Interdicţia nu vizează toate formele de stereotipuri de gen, nereferindu-se, de pildă, la reclame cum sunt cele cu femei care fac curat sau bărbaţi care fac reparaţii prin casă.

ASA a interzis deja publicitatea conţinând forme de sexualizare inadecvată sau imagini cu persoane exagerat de slabe.

Stereotipurile de gen nu sunt întotdeauna problematice, iar folosirea de stereotipuri realmente ofensatoare sau potenţial nocive în publicitate nu este un fenomen endemic, a menţionat CAP, subliniind că scopul noilor reguli este nu atât interzicerea directă a stereotipurilor de gen, cât identificarea factorului de nocivitate care trebuie prevenit.

Industria publicităţii a avut şase luni pentru a se pregăti pentru această schimbare, iar de acum înainte ASA urmează să analizeze eventualele reclamaţii, CAP urmând să facă peste un an o evaluare a situaţiei pentru a stabili dacă obiectivele noilor reguli au fost îndeplinite.

Directorul executiv al ASA, Guy Parker, a explicat că organizaţia sa are “dovezi că stereotipurile de gen nocive din reclame pot contribui la creşterea inegalităţii în societate, în detrimentul tuturor”. “Este în interesul femeilor şi bărbaţilor, al economiei şi societăţii ca creatorii de publicitate să renunţe la astfel de portretizări învechite”, a adăugat responsabilul ASA.

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

2 ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

2 ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

2 ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

3 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

3 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More