Categories: AutoInternational

Renault vrea să-şi extindă afacerea din China (Bloomberg)

Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault – Nissan – Mitsubishi au adoptat strategia “leader-follower” pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Dar punând bazele redresării în China, şeful Renault a căutat alternative în afara alianţei, încheind un parteneriat cu Geely Holding, care include vânzarea de vehicule hibride pe cea mai mare piaţă auto din lume.

“Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili”, a declarat Luca de Meo, pentru Bloomberg News.

Anunţat anul trecut, parteneriatul cu Geely, care controlează şi Volvo Car AB şi are legături de acţionariat cu Daimler AG, vorbeşte despre natura natura încă fragilă a relaţiilor dintre Renault şi Nissan. Deşi producătorii auto au stabilit o întâlnire în 27 ianuarie pentru a prezenta proiectele lor comune, colaborarea în China nu este prioritară.

Renault nu a implicat Nissan în discuţiile sale cu Geely, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Deşi cele două companii colaborau în domenii cum ar fi cercetarea şi personalul, colaborarea şi comunicarea sunt la un nivel redus, susţin sursele.

Reprezentanţii Nissan nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia. Makoto Uchida, şeful Nissan, a declarat pentru Bloomberg că “alianţa va avea întotdeauna un parteneriat strategic”.

“În cadrul alianţei colaborăm la noile tehnologii multiple pentru electrificare, inclusiv platforme şi baterii. Avem deja 21 de ani de succes în realizarea colaborării şi reducerii de costuri. Vom continua colaborarea şi o vom îmbunătăţi”, a afirmat oficialul Nissan.

Anul trecut, Renault a vândut doar 19.229 de vehicule în China, iar cota sa de piaţă a scăzut la 0,08%, în timp ce livrările Nissan în statul asiatic au scăzut cu 5,2% în 2021, la 1,38 milioane de unităţi.

“Nissan nu ne-ar putea salva”, a avertizat Luca de Meo.

Conform acordului din 2021, Geely va ajuta Renault să vândă vehicule hibride în China, iar Renault va ajuta Geely să intre pe piaţa din Coreea de Sud.

În China, Renault a ieşit în 2020 din societatea mixtă pe care o avea cu Dongfeng Motor Corp, iar în decembrie a iniţiat restructurarea alinaţei cu Brilliance Auto Group Holdings Co. Renault încă are un acord de producţie cu Nissan pentru modelul electric Dacia Spring, care este exportat în Europa, şi o societate mixtă cu Jiangling Motors Corp pentru vehicule electrice.

“Încercăm să o curăţăm”, a declarat Luca de Meo referindu-se la afacerea Renault în China. Acesta a adăugat: “Compania va avea nevoie probabil de câţiva ani pentru a realiza un proiect suficient de inovativ astfel încât să ne majorăm cota pe o piaţă destul de avansată”.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Articole recente

Moscova va ajuta la ‘depăşirea crizei alimentare’ dacă vor fi ridicate sancţiunile, îi spune Putin lui Draghi

Preşedintele rus Vladimir Putin s-a declarat joi gata să ajute la "depăşirea crizei alimentare" provocate…

3 ore ago

BERD o numește pe Madeline-Dalila Alexander, Administrator – Membră în Consiliul de Administrație al Agricover Holding SA

Consiliul de Administrație al Agricover Holding SA anunță numirea doamnei Madeline-Dalila ALEXANDER, în funcția de…

3 ore ago

Porturile de la Marea Neagră rămân cea mai bună opţiune pentru exporturile rapide de cereale ucrainene

Ucraina încearcă cu disperare să îşi exporte stocurile mari de cereale pe cale rutieră, feroviară…

3 ore ago

Virgil Popescu: Am reuşit să stabilizăm preţurile la energie şi gaze un an de zile; am bifat pe 6 luni tot ce ne-am propus

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat, joi, că Executivul este preocupat de criza energetică, a…

4 ore ago

AROBS raportează venituri de 53,2 milioane de lei și un profit net de 14,9 milioane de lei în T1 2022

AROBS Transilvania Software (BVB: AROBS), cea mai mare companie de tehnologie listată la Bursa de…

4 ore ago

Blinken nu vrea “război rece” cu Beijingul, ci păstrarea ordinii mondiale (AFP)

SUA s-au angajat într-o viguroasă competiţie cu China cu scopul de a păstra ordinea mondială…

4 ore ago