Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzComisia Europeană a avertizat trei producători de vehicule electrice (EV) din China că nu au pus la dispoziţie suficiente informaţii pentru investigaţia sa anti-subvenţii, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.
Dacă Executivul comunitar ajunge la concluzia că informaţiile furnizate de companiile incluse în eşantion – BYD, SAIC şi Geely – sunt insuficiente, ar putea folosi dovezile disponibile din alte surse pentru a calcula taxe vamale la vehiculele electrice chinezeşti, o decizie care ar afecta relaţiile dintre Bruxelles şi Beijing.
Avertismentele de aceste tip sunt frecvente în cazurile UE de protecţie comercială. În toate cele 10 cazuri anti-subvenţii din trecut contra Chinei, pentru care măsurile restrictive sunt încă în vigoare, Comisia Europeană a folosit astfel de “elemente disponibile” pentru a completa anumite lacune.
Sursele susţin că firmele au dreptul să răspundă la avertismente.
SAIC a anunţat că “cooperează deplin” cu Comisia Europeană şi a furnizat toate informaţiile necesare, în concordanţă cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) şi ale UE.
“Este important să subliniem că informaţiile sensibile din punct de vedere comercial – cum ar fi cele despre baterii – nu ar trebui să aparţină acestei categorii”, a precizat SAIC într-un mesaj pe WeChat.
Compania a refuzat să comenteze când a fost întrebată dacă Bruxellesul a cerut informaţii despre baterii.
Reprezentanţii Geely au refuzat să facă comentarii, iar cei ai BYD nu au răspuns solicitărilor de a comenta.
Camera de Comerţ a Chinei din UE susţine că rapoartele privind necooperarea sunt nefondate şi companiile au răspuns la diverse chestionare şi au facilitat inspecţii la faţa locului.
De asemenea, a informat Camera de Comerţ a Chinei din UE, unele firme văd solicitările UE ca fiind excesive.
Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigaţie asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta, pe care a calificat-o drept un “protecţionism pur” şi a subliniat că probabil va dăuna relaţiilor comerciale sino-europene.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More