Update articol:

Rivian anunță o nouă tehnologie AI, un cip propriu și ambiții în domeniul robotaxiurilor

Rivian anunță o nouă tehnologie AI, un cip propriu și ambiții în domeniul robotaxiurilor
 - poza 1 Sursa foto: rivian.com
  • Rivian a anunțat joi că viitoarele sale mașini vor fi echipate cu senzori lidar, cipuri personalizate și un „computer autonom” care va permite funcții sofisticate de conducere autonomă.

  • Compania a dezvoltat, de asemenea, modele AI pentru a alimenta viitorul său abonament Autonomy+, pe care intenționează să îl lanseze la începutul anului viitor la un preț de 2.500 USD în avans sau 49,99 USD pe lună.

  • Rivian se află sub presiune pentru a-și demonstra potențialul de creștere viitoare în fața investitorilor și pentru a-și extinde baza de clienți pe fondul încetinirii vânzărilor de vehicule electrice cu baterii în SUA.

Producătorul de vehicule electrice Rivian Automotive a dezvoltat un cip personalizat, un computer pentru mașini și noi modele de inteligență artificială care îi vor permite să introducă funcții de conducere autonomă în viitoarele sale vehicule, a dezvăluit compania joi, la prima sa „Zi a autonomiei și AI” din Palo Alto, California.

Rivian a mai anunțat că intenționează să lanseze un abonament Autonomy+ cu „capacități în continuă expansiune” pentru clienți la începutul anului 2026, care va fi alimentat de procesoarele Rivian Autonomy și computerele autonome.

Oferta Autonomy+ va avea un preț de 2.500 de dolari ca achiziție inițială unică sau va fi disponibilă la un preț de 49,99 dolari pe lună pentru început. În comparație, concurentul Tesla oferă opțiunea premium FSD (Supervised) la un preț de 8.000 de dolari sau o taxă lunară de 99 de dolari.

Compania a declarat într-un comunicat că o actualizare software în viitorul apropiat va include o funcție „Universal Hands-Free”, care va permite clienților Rivian să conducă „fără mâini” pe „peste 3,5 milioane de mile de drumuri în America de Nord, acoperind marea majoritate a drumurilor marcate din SUA. ”

Spre deosebire de principalul său concurent, Tesla, Rivian a declarat că intenționează să utilizeze sisteme lidar, sau detectare și măsurare a distanței cu ajutorul luminii, și senzori radar în viitoarele sale mașini pentru a permite „nivelul 4” sau conducerea complet automatizată, așa cum este definită de SAE Levels of Driving Automation.

Un pasager poate dormi pe bancheta din spate într-un automobil autonom de nivel 4, în timp ce acesta îl transportă la destinație în condiții normale de trafic și meteorologice. Waymo, liderul în domeniul robotaxi-urilor din SUA, deținut de Alphabet, consideră că vehiculele sale sunt de nivel 4.

CEO-ul Rivian, RJ Scaringe, a declarat joi că viitoarele vehicule autonome ale companiei îi permit acesteia să se orienteze către robotaxi-uri, pe care Tesla le promite de ani de zile, dar pe care încă nu le-a lansat.

„Acum, deși ne vom concentra inițial pe vehiculele personale, care reprezintă astăzi marea majoritate a kilometrilor parcurși în Statele Unite, acest lucru ne permite să urmărim și oportunități în domeniul ridesharing-ului”, a declarat Scaringe în cadrul evenimentului.

Rivian nu este singura companie care își propune să livreze sisteme autonome care să îndeplinească așteptările de nivel 4, lansând în același timp funcții parțial automatizate pentru șoferii care, în general, doresc ca acestea să reducă oboseala în timpul călătoriilor lungi sau să le facă mai siguri la volan în general.

Tesla și General Motors lucrează la propriile sisteme autonome, în timp ce Honda, Lucid și Nissan au încheiat parteneriate cu startup-uri din domeniul tehnologiei vehiculelor autonome finanțate de fonduri de investiții (Helm.AI, Nuro și Wayve) pentru a dezvolta sisteme similare cu o serie de abordări tehnice diferite.

Aspirațiile Rivian în materie de conducere autonomă vor fi alimentate de un nou cip intern dezvoltat de companie, care urmează să fie lansat în 2026. Vidya Rajagopalan, vicepreședinte Rivian pentru hardware electric, a declarat că cipul utilizează ambalaje „multi-chip module” și are „lățime de bandă de memorie mare”, ceea ce este „esențial pentru aplicațiile AI”. Cipul Rivian are o lățime de bandă de 205 gigabiți pe secundă.

Rivian se află sub presiune pentru a-și demonstra potențialul de creștere viitoare investitorilor și pentru a-și extinde baza de clienți pe fondul încetinirii vânzărilor de vehicule electrice cu baterii în SUA și al concurenței din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice la nivel internațional.

Segmentul vehiculelor complet electrice a înregistrat o scădere a vânzărilor pe piața internă după ce administrația Trump a pus capăt în septembrie unui credit fiscal federal de 7.500 de dolari disponibil anterior pentru cumpărătorii de vehicule electrice din SUA.

Acțiunile Rivian au crescut cu aproximativ 25% în acest an, dar rămân în scădere cu peste 80% față de oferta publică inițială a companiei din 2021, pe fondul provocărilor interne și externe.

BVB | Știri BVB
CRIS-TIM FAMILY HOLDING (CFH) (11/12/2025)

Notificare Banca Comerciala Romana privind incheierea perioadei de stabilizare

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (11/12/2025)

VAN la data de 30 noiembrie 2025

CONPET SA (COTE) (11/12/2025)

Tranzactii - art. 19 Regulamentul (UE) nr. 596/2014