Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSezonul estival 2025 vine cu tendințe noi în preferințele turiștilor români: vacanțe mai lungi, bugete mai mari, destinații exotice și o creștere constantă a numărului de clienți noi. Eturia a analizat rezervările realizate până în prezent pentru perioada de vară, iar cifrele confirmă apetența tot mai mare pentru experiențe premium și locuri mai puțin convenționale.
Românii alocă în medie cu 5-10% mai mult pentru vacanțele din 2025, iar prioritățile rămân aceleași: confort, siguranță și experiențe memorabile.
Timpul petrecut în vacanță devine parte din investiția în stare de bine, nu doar un interval pentru relaxare rapidă.
“50% dintre turiștii care călătoresc cu noi anul acesta sunt clienți noi, iar 27% dintre rezervări sunt realizate online, prin platformele Eturia dedicate: circuiterra.net, sejurexotic.ro și sejureuropa.ro. Aceste date arată nu doar o creștere a notorietății brandului, dar și o încredere sporită în platformele digitale consolidate de o oferta variată de destinații, “declară Sorin Stoica, CEO Eturia
Românii nu mai vor în 2025 doar să vadă lumea, ci să o ”guste”. Observăm că aceștia devin tot mai curioși și îndrăzneți când vine vorba de gastronomie. Mulți spun că vacanța nu e completă fără un platou local savurat acolo unde mănâncă localnicii.
Vara nu înseamnă doar plajă în Europa – pentru mulți români, vacanța ideală se află la mii de kilometri distanță. 72% dintre turiștii Eturia aleg destinații exotice și îndepărtate, unde au parte de aventuri, peisaje spectaculoase și culturi complet diferite.
În topul preferințelor: China, Seychelles, Malaezia, Mauritius, Zanzibar, Indonezia
Dar nici Europa nu se lasă mai prejos. 28% dintre români rămân aproape de casă, alegând orașe sau insule cu farmec aparte, cum ar fi: Madeira – insulă exotică în inima Atlanticului, Franța, Islanda, Irlanda, Spania.
Madeira continuă să urce în clasamente și cucerește din ce în ce mai multe familii, cupluri și exploratori urbani.
Unele locuri nu sunt doar frumoase, ci au devenit pur și simplu destinații care atrag tot mai mulți turiști români. Comparativ cu vara trecută, cele mai spectaculoase creșteri în preferințele românilor le înregistrează:
China – cultura, obiectivele turistice care îți taie răsuflarea și mâncarea fabuloasă i-au convins pe tot mai mulți români să spună ”ni hao!” vara aceasta.
Madeira – insula portugheză e regina sejururilor europene în 2025. Terenul ”accidentat”, natura sălbatică și vibe-ul de Caraibe pe teritoriul UE o propulsează tot mai sus
Mauritius – e pentru cei care vor liniște, lux și lagune albastre. Românii descoperă această perlă din Oceanul Indian și revin cu povești greu de egalat.
Sorin Stoica, CEO Eturia: ”Observăm o schimbare profundă în felul în care românii își aleg vacanțele. Discutăm despre o generație de turiști tot mai informată, care vrea să exploreze, nu doar să se odihnească. Rețelele sociale joacă un rol important în alegerea planului pentru amintiri memorabile. Ne bucurăm să vedem că jumătate dintre cei care aleg Eturia vara aceasta sunt la prima vacanță cu noi, și că aproape 30% o fac online, prin platformele noastre dedicate. Investim constant în diversitate, transparență și calitate, pentru că știm că fiecare călătorie spune o poveste. Iar noi vrem să facem parte din ea.”
Eturia a devenit, în 2007, prima agenție de turism turoperatoare din România care oferă servicii personalizate pentru cei ce doresc să experimenteze o călătorie exotică autentică, oriunde în lume, la cele mai înalte standarde de turism. În acest an, Eturia celebrează 18 ani de activitate, timp în care a oferit experiențe de neuitat clienților săi, atât pe zona de servicii consultative, cât șin in mediul online, with a human touch.
Pentru clienți, dincolo de cele peste 150 de destinații din portofoliul său, unde agenția colaborează strâns cu parteneri locali, experiența oferită de Eturia include consultanți specializați pe fiecare zonă a globului, capabili să recomande fiecărui client cele mai potrivite locuri, hoteluri și trasee, oferind totodată sfaturi valoroase.
Începând cu anul 2023, agenția pune la dispoziția clienților săi serviciile Eturia în proporție de 100% online, disponibile 24/7, dar mereu in contact cu clientul prin echipa sa, prin intermediul platformelor de rezervări www.sejureuropa.ro și www.sejurexotic.ro. Începând cu anul 2024, portofoliul a fost extins cu o nouă platformă dedicată circuitelor, www.circuiterra.net. Agenția de turism Eturia numără peste 80 de angajați și a încheiat anul 2024 cu un rulaj impresionant, de peste 30 de milioane de euro.
Astronomer, compania ajunsă în atenţia tuturor după ce directorul său general a demisionat pentru că…
Radu Oprea, fostul ministru al Economiei, a analizat rezultatele financiare ale primelor 30 de companii,…
Preşedintele american Donald Trump a anunţat sâmbătă că a discutat telefonic cu liderii Thailandei şi…
Preşedintele francez Emmanuel Macron a estimat sâmbătă că este ''imperativ să se evite'' repetarea episoadelor…
Preşedintele Nicuşor Dan şi cancelarul federal Christian Stocker au subliniat, sâmbătă, interesul ambelor părţi de…
Câteva sute de persoane au manifestat sâmbătă în orașele scoțiene Edinburgh și Aberdeen în semn…
This website uses cookies.
Read More