Afaceri

Salini oferă 225 de milioane de euro pentru salvarea Astaldi

Firma italiană de construcţii Salini Impregilo s-a oferit să investească 225 de milioane de euro (254 de milioane de dolari) pentru a salva constructorul italian Astaldi SpA, care se confruntă cu probleme financiare, transmit ANSA şi Reuters, potrivit Agerpres.

Prin subscrierea la majorarea de capital, Salini va obţine o participaţie de 65% în Astaldi, care va utiliza câştigurile obţinute pentru a-şi achita datoria.

Salini a precizat că oferta sa este condiţionată de încheierea unui acord între Astaldi şi creditorii săi, precum şi de găsirea unor investitori pe termen lung care să subscrie la majorarea de capital şi de obţinerea unui împrumut de la bănci de către Astaldi pentru stabilizarea situaţiei financiare şi a operaţiunilor constructorului italian.

Separat, Astaldi a anunţat joi că Board-ul său a aprobat propusul acord cu creditorii şi oferta Salini.

În octombrie, agenţia de evaluare financiară S&P Global Ratings a coborât ratingul acordat Astaldi de la “CCC minus” la “D” (default). Retrogradarea vine după ce Astaldi a cerut în septembrie unui tribunal din Roma protecţie faţă de creditorii săi, în urma întârzierii vânzării podului din Turcia. Astaldi a precizat că a solicitat protecţie faţă de creditori “cu rezervare”, o modalitate folosită în Italia pentru a permite unei firme să-şi continue afacerile.

Astaldi, care are peste 10.500 de angajaţi, spera să vândă cel de-al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor (Istanbul) pentru a-şi întări nivelul lichidităţilor şi a-şi reduce datoria, care se ridica la 1,26 miliarde euro (1,5 miliarde de dolari) la finalul anului trecut.

În România, Astaldi are contracte de miliarde de euro încheiate cu administraţia centrală, dar şi locală. Numai pentru 2019, Astaldi are angajamente pentru finalizarea unor lucrări de construcţie în valoare de 400 milioane de euro, conform declaraţiilor fostului ministrul al Transporturilor, Lucian Şova. Cel mai important proiect aflat în derulare este finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, între staţiile Eroilor şi Râul Doamnei. Tot Astaldi are în execuţie şi cel mai mare lot din Autostrada A3, Câmpia Turzii – Târgu Mureş, respectiv lotul 2 din tronsonul Ogra – Câmpia Turzii, în lungime de 18 km, contract de 437 miliarde lei. Cu CFR SA, Astaldi are contracte de 3,45 miliarde lei pentru modernizarea a 81 kilometri de cale ferată, iar cu Primăria Capitalei italienii au un contract pentru finalizarea Pasajului Ciurel. 

Articole recente

Sondaj INSCOP: Peste 40% dintre români ar vota cu AUR, 17,9% cu PSD, iar 15,2% cu PNL

Peste 40% dintre alegători ar vota cu AUR, iar 17,9% cu PSD, conform barometrului realizat…

27 de minute ago

Erste: Perspectivele României vor depinde de posibilitatea de a menține credibilitatea fiscală

Perspectivele României vor depinde de posibilitatea de a menține credibilitatea fiscală, permițând în același timp…

o oră ago

Binance și Franklin Templeton își unesc forțele pentru a dezvolta noi produse și inițiative pentru active digitale

Binance, cel mai mare exchange de criptomonede din lume după volumul tranzacțiilor și numărul de…

o oră ago

Petrișor Peiu (senator AUR): „Nicușor Dan și Ilie Bolojan, nu-i umiliți pe români, nu îl primiți pe șeful OMV!“

AUR cere președintelui și premierului să nu umilească poporul român primindu-l pe șeful companiei OMV…

2 ore ago

Economia la mâna deficitului (opinie Florin Cîțu)

Vrei să înțelegi economia României în 2025? Începe cu deficitul. Cât timp deficitul urcă de…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More