Update articol:

Salrom: Totalul exporturilor de sare în Ungaria va depăşi, în 2022, 27 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mult decât în 2021

Societatea Naţionala a Sării Sursa foto: salrom.ro

Societatea Naţională a Sării (Salrom SA) susţine că a ocupat şi locul lăsat liber de Regia Sării din Donbas (Ucraina) pe piaţa din Europa Centrală şi de Est. Ungaria a contractat, numai pentru acest an, 200.000 de tone de sare pentru deszăpezire, pentru care va achita 10,2 milioane de euro. Totalul exporturilor de sare în Ungaria va depăşi, în 2022, 27 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mult decât în 2021, potrivit unui comunicat al companiei.

Creşteri semnificative ale exporturilor de sare românească se înregistrează, în 2022, şi în Slovacia – peste 82.000 de tone (de patru ori mai mult decât în 2021), Republica Moldova şi Bulgaria. De asemenea, a crescut cantitatea livrată către Polonia.
O dată cu exporturile, Salrom SA a crescut producţia pentru piaţa internă, cu peste 100.000 de tone faţă de cantităţile livrate în anii anteriori, ceea ce a dus la dublarea veniturilor.

“Se lucrează, în două, chiar şi în trei schimburi, pentru a putea onora contractele pe care le-am încheiat”, spune Dan Dobrea, directorul societăţii.

De asemenea, Salrom SA spune că a început o intensă campanie de retehnologizare, în mandatul actualei conduceri demarând investiţii semnificative: “Una dintre cele mai importante achiziţii este o combină automatizată de extracţie a sării (în valoare de 18,9 milioane lei) care a fost deja coborâtă în mina de la Praid şi urmează a fi pusă în funcţiune. Va urma achiziţia unei alte combine similare, ce va fi trimisă către Salina Slănic Prahova. Alte investiţii majore sunt: modernizare reţele tehnologice transport (12,83 milioane lei), un nou flux de măcinare la Dej (2,76 milioane), un concasor la Prahova şi o centrifugă pulsatorie la Cacica, fiecare în valoare de peste un milion de lei.

Nici turismul în salinele administrate de Salrom SA nu a fost neglijat. Numai în primele 7 luni ale anului 2022, peste 700.000 de turişti români şi străini au vizitat cele 5 saline amenajate. Veniturile din activităţi turistice au depăşit în prima jumătate a anului 26 milioane de lei”.

“Salrom este o companie cu un dinamism aparte. Conştienţi de contextul în care evoluăm, în viitor vom diversifica atât activităţile din saline, cât şi gama de produse cu care suntem prezenţi în magazine. Campania de rebranding pe care o gândim va fi pusă în aplicare până la finalul anului. De altfel, cu un efort susţinut, Salrom a reuşit să redeschidă în condiţii de siguranţă şi salina Praid pentru vizitatori într-un timp scurt raportat la situaţia din teren”, a declarat Dan Dobrea, directorul Salrom.

BVB | Știri BVB

AETA SA (ELGS) (30/07/2025)

Lansare Productie Serie Wave Bin Prima Europubela cu Evacuare Complet Ranforsata

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (30/07/2025)

Publicarea Regulilor Fondului actualizate

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (30/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S1 2025

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (30/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S1 2025

S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. (H2O) (30/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S1 2025