Afaceri

Salrom: Totalul exporturilor de sare în Ungaria va depăşi, în 2022, 27 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mult decât în 2021

Societatea Naţională a Sării (Salrom SA) susţine că a ocupat şi locul lăsat liber de Regia Sării din Donbas (Ucraina) pe piaţa din Europa Centrală şi de Est. Ungaria a contractat, numai pentru acest an, 200.000 de tone de sare pentru deszăpezire, pentru care va achita 10,2 milioane de euro. Totalul exporturilor de sare în Ungaria va depăşi, în 2022, 27 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mult decât în 2021, potrivit unui comunicat al companiei.

Creşteri semnificative ale exporturilor de sare românească se înregistrează, în 2022, şi în Slovacia – peste 82.000 de tone (de patru ori mai mult decât în 2021), Republica Moldova şi Bulgaria. De asemenea, a crescut cantitatea livrată către Polonia.
O dată cu exporturile, Salrom SA a crescut producţia pentru piaţa internă, cu peste 100.000 de tone faţă de cantităţile livrate în anii anteriori, ceea ce a dus la dublarea veniturilor.

“Se lucrează, în două, chiar şi în trei schimburi, pentru a putea onora contractele pe care le-am încheiat”, spune Dan Dobrea, directorul societăţii.

De asemenea, Salrom SA spune că a început o intensă campanie de retehnologizare, în mandatul actualei conduceri demarând investiţii semnificative: “Una dintre cele mai importante achiziţii este o combină automatizată de extracţie a sării (în valoare de 18,9 milioane lei) care a fost deja coborâtă în mina de la Praid şi urmează a fi pusă în funcţiune. Va urma achiziţia unei alte combine similare, ce va fi trimisă către Salina Slănic Prahova. Alte investiţii majore sunt: modernizare reţele tehnologice transport (12,83 milioane lei), un nou flux de măcinare la Dej (2,76 milioane), un concasor la Prahova şi o centrifugă pulsatorie la Cacica, fiecare în valoare de peste un milion de lei.

Nici turismul în salinele administrate de Salrom SA nu a fost neglijat. Numai în primele 7 luni ale anului 2022, peste 700.000 de turişti români şi străini au vizitat cele 5 saline amenajate. Veniturile din activităţi turistice au depăşit în prima jumătate a anului 26 milioane de lei”.

“Salrom este o companie cu un dinamism aparte. Conştienţi de contextul în care evoluăm, în viitor vom diversifica atât activităţile din saline, cât şi gama de produse cu care suntem prezenţi în magazine. Campania de rebranding pe care o gândim va fi pusă în aplicare până la finalul anului. De altfel, cu un efort susţinut, Salrom a reuşit să redeschidă în condiţii de siguranţă şi salina Praid pentru vizitatori într-un timp scurt raportat la situaţia din teren”, a declarat Dan Dobrea, directorul Salrom.

Articole recente

Portofoliul total de credite performante acordate persoanelor juridice de Patria Bank a atins 2,13 miliarde lei, la 30 iunie, în creștere cu 16%

Patria Bank anunță că, la 30 iunie 2025, portofoliul total de credite performante acordate persoanelor…

12 minute ago

Cum un designer ucrainean l-a ajutat pe Zelensky să se îmbrace pentru întâlnirea cu Trump

Ținuta în stil militar a lui Zelensky a fost unul dintre lucrurile la care Trump…

20 de minute ago

Un bărbat a tras șase gloanțe, pe terasa unui club, în centrul Capitalei

Un bărbat a tras 6 focuri de armă pe terasa unui club, miercuri dimineață, în…

o oră ago

Colliers: Vânzări record pe piața rezidențială în ultima lună cu TVA redus  

Piața rezidențială din România a accelerat puternic în iulie, înregistrând vânzări record de apartamente atât…

o oră ago

Consolidarea finanțelor publice va contribui la ajustarea deficitului balanței comerciale (Andrei Rădulescu)

de Andrei Rădulescu Pe parcursul ultimelor decenii România s-a confruntat cu persistența dezechilibrelor macroeconomice, evoluție…

3 ore ago

Tulcea – Un nou mesaj RO-ALERT pe fondul războiului din Ucraina

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a transmis, în noaptea de marți spre miercuri, un…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More