Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzÎn pofida unor vânzări externe robuste, profitul net al BYD a scăzut cu 30% până la 6,36 miliarde yuani (892 milioane de dolari) în perioada aprilie-iunie 2025. Reducerile semnificative de preţuri oferite de BYD au dus la diminuarea marjei operaţionale de profit până la 18%, de la 18,8% în prima jumătate a anului trecut, chiar dacă este vorba de o cifră mai bună decât cea a rivalilor Zhejiang Geely Holding Group Co. şi Chery Automobile Co.
Gigantul BYD a dat vina pe practicile “dăunătoare din industrie” precum şi “marketingul excesiv” pentru scăderea profitului său, ceea ce este ironic având în vedere că BYD a fost unul din producătorii care a alimentat războiul preţurilor, introducând mai mult reduceri de preţuri începând din 2023, inclusiv o ultimă rundă în luna mai.
Scăderea profitului net al BYD este una surprinzătoare având în vedere că expansiunea sa globală a luat având în acest an, marca făcând progrese pe pieţe precum Brazilia, care este responsabilă pentru o treime din vânzările sale, Australia, Singapore şi unele părţi din Europa. În primele şase luni ale acestui an veniturile realizate de BYD pe pieţele externe au crescut cu 50% în ritm anual, până la 135,4 miliarde de yuani.
Pe ansamblu, cifra de afaceri semestrială a BYD a crescut cu 14% în ritm anual, până la 201 miliarde de yuani, aceste câştiguri nu au fost suficiente pentru a contrara presiunile de pe partea de reduceri de preţuri.
Cheltuielile cu cercetarea&dezvoltarea au crescut şi ele rapid, cu peste 50% în ritm anual, ceea ce arată că BYD se bazează puternic pe inovaţie, chiar dacă marjele de profit se reduc. Potrivit analiştilor, este posibil ca BYD să accelereze în mod intenţionat cheltuielile pentru tehnologii cruciale, precum baterii, electrificare şi inteligenţă, în conformitate cu strategia sa pe termen lung care vizează asigurarea poziţiei de lider pe segmentul vehiculelor electrice.
Este posibil ca marja de profit a BYD să îşi revină în a doua parte a anului, dar cu toate acestea va rămâne sub nivelul din 2024 din cauza competiţiei intense de pe piaţa chineză, susţine analista de la Bloomberg Intelligence, Joanna Chen. Potrivit acesteia, cererea de pe piaţa chineză va creşte în ultimul trimestru al acestui an, înainte de majorarea taxelor pentru automobilelor electrice, şi vânzările anuale ar putea ajunge la cinci milioane de unităţi, sub obiectivul companiei de 5,5 milioane unităţi.
BYD “urmează să atingă un volum de vânzări pe pieţele externe de un milion de unităţi, peste prognozele de 800.000 de unităţi”, iar vânzările anuale, atât interne cât şi externe, ar urma să se situeze la aproximativ 5,1 milioane vehicule pentru 2025, susţin analiştii de la firma de cercetare de piaţă Sanford C. Bernstein.
Preşedintele american Donald Trump dă asigurări că nu s-a simţit niciodată ”atât de bine”, în…
Planul SUA pentru Fâşia Gaza după război prevede strămutarea întregii populaţii a acestui teritoriu palestinian,…
Acţiunile BYD au înregistrat luni o scădere de 8%, după ce producătorul chinez de automobile…
Miniștrii finanțelor și înalți oficiali din Slovenia, Slovacia, Polonia, România, Bulgaria, Ungaria, Macedonia de Nord…
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a anunţat în discursul său către naţiune că a reuşit să…
Simtel (BVB: SMTL), grup de inginerie și tehnologie listat pe Piața Principală a Bursei de…
This website uses cookies.
Read More