Un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuțiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului va intra în ședința Executivului de mâine.
Prin acest proiect, se prevede în structura organizatorică a Cancelariei Prim-Ministrului existența funcției de secretar general, înalt funcționar public, numit în condițiile legii, prin decizie a prim ministrului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat, prin transformarea unui post vacant existent.
Potrivit documentului, Secretarul general asigură stabilitatea funcționării Cancelariei Prim Ministrului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile acesteia. Astfel, se desființează funcția publică de execuție vacantă de consilier clasa I grad profesional superior (ID 570617) din cadrul Direcției comunicare și relații cu presa și se înființează funcția publică de secretar general, din categoria înalților funcționari publici.
Secretarul general îndeplinește atribuțiile și responsabilitățile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Secretarul general al Cancelariei Prim-Ministrului poate îndeplini și alte atribuții prevăzute de regulamentul de organizare și funcționare al Cancelariei Premierului ori încredințate de șeful Cancelariei Prim-Ministrului.
Actul normativ este inițiat de Cancelaria Prim-Ministrului și are la bază necesitatea asigurării stabilității funcționării Cancelariei, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile Cancelariei, precum și cu celelalte autorități și organe ale administrației publice.