Categories: Fără categorie

Şeful ADR: Vom folosi toate liniile de finanţare disponibile pentru a creşte competenţele digitale ale românilor

Suntem determinaţi să folosim toate liniile de finanţare disponibile pentru a creşte competenţele digitale ale românilor şi vizăm peste 100.000 de cetăţeni şi 2.000 de IMM-uri instruite în următoarea perioadă, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Dragoş-Cristian Vlad, prezent la reuniunea EU Chief Information Officers (CIO), din Polonia.

“Obiectivul fundamental al activităţii ADR este de a dezvolta servicii publice electronice şi de a oferi cetăţenilor posibilitatea de a interacţiona 100% online cu statul român. Suntem determinaţi să folosim toate liniile de finanţare disponibile pentru a creşte competenţele digitale ale românilor şi vizăm peste 100.000 de cetăţeni şi 2.000 de IMM-uri instruite în următoarea perioadă”, a afirmat Vlad, citat într-un comunicat de presă al ADR, transmis marţi Agerpres.

Potrivit sursei citate, în cadrul reuniunii liderilor europeni, s-au discutat aspecte strategice legate de digitalizare, IT&C şi inovare în sectorul public.

În acest context, România a anunţat că, în ceea ce priveşte infrastructura de cloud, s-a trecut de la principiul de “Cloud first” la conceptul de “Cloud only”. “Proiectul de Cloud Guvernamental avansează, urmărind să asigure o infrastructură securizată şi scalabilă pentru toate aplicaţiile publice”, se arată în comunicat.

Totodată, şeful ADR a prezentat raportul Comisiei Europene, “Deceniul Digital 2024”, care evidenţiază că România a înregistrat avansuri importante în digitalizarea IMM-urilor şi a serviciilor publice, aceste realizări fiind rezultatul valorificării fondurilor europene şi naţionale pentru digitalizare (de exemplu, 21,8% din PNRR dedicat proiectelor digitale) şi a eforturilor strategice ale Autorităţii.

“În ceea ce priveşte componenta de e-guvernare, România a prezentat o creştere a scorului aferent digitalizării serviciilor publice esenţiale de 20,2%. Creşterea înregistrată de România este semnificativ mai ridicată decât media de 3,6% la nivelul UE. În cazul furnizării online a serviciilor publice esenţiale transfrontaliere creşterea înregistrată de România este de 45,1%, fiind, de asemenea, semnificativ mai ridicată decât media de 4,3% la nivelul Uniunii. Referitor la serviciile publice esenţiale destinate exclusiv mediului de afaceri, România a înregistrat o creştere de 10,2% a scorului aferent serviciilor publice naţionale şi o creştere de 26% a scorului aferent serviciilor publice transfrontaliere destinate exclusiv mediului de afaceri, acesta din urmă fiind semnificativ mai ridicat decât media de 0,9% înregistrată la nivelul UE. În paralel, mediul de afaceri a beneficiat de programe de sprijin pentru digitalizare. În 2024, 26,8% din IMM-uri aveau un nivel de bază de “intensitate digitală” – în creştere faţă de 22,2% anul anterior”, menţionează instituţia.

De asemenea, în privinţa serviciilor publice digitale, ADR a extins oferta de servicii electronice accesibile online, cum ar fi, de exemplul, lansarea până la finalul anului 2023 a 34 de “evenimente de viaţă” digitale prin aplicaţia ROeID (servicii ale Ministerului de Interne, Registrului Comerţului, Ministerului de Externe etc.).

În acelaşi timp, Autoritatea a publicat aplicaţii mobile guvernamentale pentru servicii-cheie ale statului, astfel încât cetăţenii pot interacţiona cu administraţia de oriunde şi oricând.

“La baza digitalizării administraţiei stau platforme interoperabile strategice. ADR pune la dispoziţie ROeID, sistemul naţional de autentificare digitală unică: “România este capabilă să ofere o identitate electronică unică fiecărui cetăţean prin ROeID. Astfel aducem serviciile publice la un click distanţă de cetăţeni”, a subliniat preşedintele ADR.

În cadrul discuţiilor la vârf din cadrul reuniunii EU Chief Information Officers, Autoritatea a anunţat etapele următoare ale transformării digitale a administraţiei româneşti: proiectele aflate în lucru care vizează interoperabilitatea, arhitectura informaţională a statului, serviciile de portofel digital, securitatea digitală sau utilizarea Inteligenţei Artificiale în administraţia publică. 

Articole recente

Lidera Camerei Comunelor, Lucy Powell, a fost destituită de premierul Keir Starmer

Lidera Camerei Comunelor, Lucy Powell, a fost destituită vineri de premierul britanic Keir Starmer, în…

8 ore ago

Populistul Nigel Farage se pregăteşte să guverneze în Regatul Unit

Populistul britanic Nigel Farage, promotor al Brexitului şi prieten al preşedintelui american Donald Trump, a…

8 ore ago

SUA: 475 de muncitori ce lucrau ilegal la o fabrică Hyundai din statul Georgia au fost arestaţi

Autorităţile americane au arestat 475 de muncitori de la o fabrică a concernului auto sud-coreean…

8 ore ago

Comisia Europeană amendează Google cu aproape trei miliarde de euro

Comisia Europeană a aplicat vineri gigantului american Google o amendă de 2,95 miliarde de euro…

8 ore ago

Tesla propune un pachet salarial pentru Elon Musk care l-ar putea face primul trilionar din lume

Consiliul de administraţie al companiei Tesla a propus vineri un pachet salarial pentru directorul său…

9 ore ago

Polonia intenționează să înghețe prețurile la energie în trimestrul al patrulea, alimentând speranțele privind reducerea ratelor dobânzilor

Guvernul polonez va prelungi plafonarea prețurilor la energie electrică până în trimestrul al patrulea, a…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More