International

Şeful BMW: Impunerea de tarife vamale de către UE la vehiculele electrice din China ar avea efecte contrare

Şeful BMW, Oliver Zipse, a avertizat că impunerea de taxe vamale de către Uniunea Europeană la importurile de vehicule electrice (EV) chinezeşti ar putea afecta semnificativ planul industrial “Green Deal” al blocului comunitar şi ar lovi producătorii auto germani care importă maşini produse în China, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigaţie asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta, pe care a calificat-o drept un “protecţionism pur”, şi a subliniat că probabil va dăuna relaţiilor comerciale sino-europene.

“Curând vom vedea că ne dăm cu stângul în dreptul”, a declarat Oliver Zipse, după ce producătorul german de maşini a raportat rezultatele trimestriale.

BMW aduce din China pe piaţa din Europa modelele Mini EV şi iX3.

Ca şi rivalele germane Volkswagen şi Mercedes-Benz, BMW este puternic dependent de veniturile din afacerea sa din statul asiatic. China este a doua mare piaţă a BMW după Europa, fiind responsabilă pentru aproape 32% din vânzări în primul trimestru din 2024.

“Nu credem că industria noastră are nevoie de protecţie. Operarea la nivel mondial le dă producătorilor auto un avantaj industrial. Putem pune în pericol cu uşurinţă acest avantaj prin introducerea de taxe vamale”, a avertizat Zipse.

În martie, Comisia Europeană a început înregistrarea vamală a importurilor de vehicule electrice din China, ceea ce înseamnă că ar putea fi impuse taxe vamale în momentul în care investigaţia stabileşte că producătorii auto chinezi beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat.

Investigaţia ar urma să se finalizeze până în noiembrie, dar UE ar putea impune tarife provizorii în iulie.

Miercuri, preşedintele CE, Ursula von der Leyen, a declarat la Berlin că Europa trebuie să ia măsuri pentru a preveni inundarea pieţei blocului comunitar cu vehiculele electrice chinezeşti subvenţionate.

Preşedintele francez Emmanuel Macron şi von der Leyen i-au cerut luni şefului statului chinez, Xi Jinping, să asigure un comerţ mai echilibrat cu Europa.

Zipse a explicat că BMW şi alţi producători auto au “dependenţe bilaterale nu doar de produsul final, ci şi pe partea de componente şi materii prime”. Impunerea de tarife vamale ar afecta noile standarde UE privind emisiile de CO2.

“Nu va exista nicio maşină în UE fără componente din China”, a apreciat Zipse.

Articole recente

Top 10 cele mai bune țări în care să te retragi la pensie

Tot mai mulți oameni caută să se pensioneze în străinătate în căutarea unui stil de…

2 ore ago

Coreea de Nord afirmă că statutul său de stat nuclear este ireversibil

Misiunea permanentă a Coreei de Nord la Naţiunile Unite a afirmat că statutul ţării ca…

2 ore ago

Șeful departamentului antiterorism al UE: Polițiștii ar trebui să poată citi conversațiile de pe WhatsApp

Temerile că infracțiunile sunt comise și planificate pe platforme precum WhatsApp au dus la tot…

2 ore ago

Prețurile locuințelor din China scad în august, prelungind tendința slabă

Prețurile locuințelor noi au scăzut atât în termeni lunari, cât și anuali Prețurile de revânzare…

2 ore ago

Economia Chinei înregistrează o scădere în luna august, pe fondul reducerii cererii de consum și a exporturilor

Creșterea producției industriale din China a încetinit în august, până la cel mai slab ritm…

2 ore ago

Trump avertizează Israelul “să fie atent” după atacul său din Qatar

Preşedintele american Donald Trump a avertizat Israelul duminică, la câteva zile după atacul său împotriva…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More