International

Şeful Stellantis susţine interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă din 2035

Stellantis doreşte respectarea obiectivului UE de a interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice (EV), a afirmat directorul general Carlos Tavares, într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei germane Welt, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Declaraţii şefului Stellantis vin într-un moment în care politicienii şi cei din industria auto argumentează că o posibilă deplasare spre dreapta în Parlamentul European, după alegerile din iunie, ar putea duce la o revizuire sau la o retragere a interdicţiei.

“În niciun caz nu sunt contra interzicerii motoarelor cu ardere internă în 2035. Susţin această cerinţă”, a declarat Tavares. Acesta a adăugat: “Dar trebuie să fim pragmatici pentru a face tranziţia. Altfel, dogmatismul va eşua în faţa realităţii şi această tranziţie va fi extrem de costisitoare pentru plătitorii de taxe şi nu neapărat eficientă pentru planetă”.

În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat reglementările prin care producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute, ceea ce face imposibilă ca până în 2035 producătorii de automobile să obţină până în 2035 o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi cu motoare pe combustie în blocul comunitar.

Totuşi, a explicat Tavares, subvenţiile rămân necesare pentru îndeplinirea cu succes a acestui obiectiv deoarece tehnologia rămâne prea costisitoare.

Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Articole recente

Euronext continuă demersurile pentru achiziţionarea Bursei din Atena

Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…

36 de minute ago

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

o oră ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

o oră ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

o oră ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

2 ore ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More