Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale și finisaje pentru construcții din România, listat la Bursa de Valori București în piața AeRO (simbol bursier SPX), a înregistrat o cifră de afaceri de 66,5 milioane lei, în trimestrul I, în scădere ușoară, cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut (T1 2024: 69,3 milioane lei). Evoluția a fost influențată de stagnarea vânzărilor în luna martie, cauzată de condiții meteorologice dificile și schimbări bruște de temperatură, precum și de extinderea termenelor de plată în anumite proiecte din sectorul construcțiilor. În acest context, compania a înregistrat o pierdere operațională de 1,2 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: „Suntem conștienți de provocările actuale ale pieței, în special cele cauzate de lipsa predictibilității fiscale și de presiunile asupra costurilor operaționale, dar suntem încrezători în strategia noastră pe termen lung. Piața construcțiilor rămâne un pilon esențial al economiei naționale, iar compania noastră este pregătită să valorifice oportunitățile. Ne propunem consolidarea poziției SIPEX în topul distribuitorilor de materiale de construcții, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide și creșterea eficienței operaționale. Canalul B2B, care generează volume mari și aproximativ 44% din cifra de afaceri, rămâne o prioritate strategică. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care deținem licența de exclusivitate, și vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atenția noastră rămâne centrată pe creștere sustenabilă, inclusiv pe dezvoltarea unei unități de producție de materiale pentru construcții.”
Vânzările din canalele B2B și Retail care cumulează peste 99% din vânzări au înregistrat scăderi ușoare în T1 2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, în timp ce Divizia Magazin & Online a înregistrat o creștere de peste 29%, susținută de funcționalitățile noi integrate în platforma www.sipexcomenzi.ro și de extinderea aplicației mobile, care optimizează comenzile și timpii de livrare.
Elemente cheie ale contului de profit și pierdere și ale bilanțului pentru T1 2025 comparativ cu T1 2024:
Pentru anul 2025, SIPEX și-a bugetat venituri de peste 388 milioane lei și un profit net de 14 milioane lei, rezultate susținute în principal de activitatea intensificată din trimestrele doi și trei, perioade în care sectorul construcțiilor înregistrează cel mai ridicat nivel de activitate.
SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.
Distribuția se realizează prin cele trei canale:
„Marea Britanie este solidară cu Polonia, România, Ucraina și aliații noștri din NATO în condamnarea…
Serviciul de Protecție al Poloniei a neutralizat o dronă care zbura deasupra clădirilor guvernamentale (Parkowa)…
Utilitatea domnului Marius-Gabriel Lazurcă la București e mai mare decât în poziția sa de ambasador,…
Preşedintele Nicuşor Dan a afirmat, luni seară, că, dacă George Simion ar fi câştigat alegerile…
Primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouțanu, a solicitat președintelui României, Nicușor Dan, premierului Ilie Bolojan, mai…
Omul de afaceri Jurgen Faff, administratorul companiei aeriene FLYLILI, care ar fi transportat în Congo…
This website uses cookies.
Read More