Burse/Investitii

SIPEX își menține cifra de afaceri la 63,1 milioane lei în primul trimestru, după creșteri de peste 15% în canalul B2B

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de construcții din România, a realizat o cifră de afaceri de 63,1 mil. lei, in primul trimestu, similară cu aceeași perioadă a anului precedent, și un profit net de 132,8 mii lei. În perioada analizată, vânzările din canalul B2B au contribuit la creșterea ușoară a vânzărilor totale, cu o evoluție favorabilă de 15,5% față de primul trimestru al anului 2022, potrivit unui comunicat.

Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: „În contextul unui an dificil cum este 2023, SIPEX s-a adaptat și a reușit să mențină echilibrul privind rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului. Atenția deosebită a SIPEX rămâne concentrată pe menținerea și creșterea profitabilității în trimestrele următoare ale anului 2023, precum și pe creșterea marjei brute a companiei. În plus, ne adaptăm constant la evoluțiile pieței materialelor de construcții și vom acționa cu promptitudine în fața schimbărilor. În acest sens,  estimăm că rezultatele financiare din trimestrul II vor înregistra o creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.”

Rezultatul net a înregistrat o diminuare urmare a creșterii cheltuielilor operaționale, în principal, cele privind mărfurile, dar și cele cu salarii sau utilități. În subsidiar, compania a majorat stocurile pe fondul creșterii nivelului de aprovizionare, aflat în strânsă legătură cu intensificarea activității de desfacere.

Strategia SIPEX pe termen scurt și mediu este construită în jurul următoarelor direcții și se concentrează pe următoarele acțiuni:

  • Încheierea de parteneriate cu noi furnizori, ale căror produse să completeze pachetul de produse pe care SIPEX îl oferă clienților.
  • Ținerea sub control a unor cheltuieli legate de activitatea zilnică a companiei, dar și atenția acordată vitezei de rotație a stocurilor.
  • Obiectivul de transfer pe Piața Reglementată, estimat pentru anul viitor, necesită o perioadă de pregătire, inclusiv privind raportarea rezultatelor financiare în format IFRS, demers pentru care am inițiat deja procedurile care se impun.

SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de business: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate. Distribuția se realizează prin cele trei canale:

  • Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.
  • Segmentul de piață B2B (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice, care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.
  • Magazin online propriu – în curând cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.

Articole recente

Serbia este gata să cumpere NIS, dar Rusia nu este interesată — șeful Srbijagas

Dusan Bajatovic a subliniat că, pentru a elimina complet NIS de pe lista sancțiunilor SUA,…

14 minute ago

Chiriţoiu, după introducerea noilor cote de TVA: Vom investiga, dacă vom găsi situaţii în care creşterile sunt neobişnuit de mari

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, anunţă că instituţia pe care o conduce va investiga situaţiile…

18 minute ago

Ministrul Energiei estimează o scădere a preţului energiei cu 5 – 15%, în maximum un an şi jumătate

Ministerul Energiei împreună cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) şi Consiliul Concurenţei…

21 de minute ago

Restructurarea Ministerului Energiei va fi finalizată în două săptămâni (ministru)

Restructurarea Ministerului Energiei se va finaliza în două săptămâni, dar instituția trebuie aliniată din punct…

24 de minute ago

Popa (BNR): Până la sfârșitul anului vom dispune de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor euro

România va dispune, până la sfârșitul acestui an, de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor…

4 ore ago

Acordul comercial UE-SUA: stabilitate pe termen scurt sau declin pe termen lung pentru Europa? (analiză Ecaterina Mațoi)

Cele două mari piețe și blocuri comerciale de pe malurile Atlanticului au negociat timp de…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More