Energie

Sistemele de conducte de gaze naturale de înaltă presiune ale Serbiei şi Ungariei au fost conectate (MTI)

Sistemele de conducte de gaze naturale de înaltă presiune ale Serbiei şi Ungariei au fost conectate fizic duminică, în apropierea localităţii Horgoš din Voivodina, potrivit agenţiei MTI.

Szabolcs I. Ferencz, preşedinte şi director general al companiei de transport al gazelor naturale FGSZ Földgázszállító Zrt. (FGSZ), a relatat la faţa locului pentru agenţia ungară de presă MTI, că această conectare a celor două conducte de 1200 mm marchează un moment simbolic în construcţia conductei de gaze naturale de înaltă
presiune care leagă Ungaria şi Serbia.

Szabolcs I. Ferencz a scris pe Linkedin: “O etapă semnificativă a fost atinsă astăzi – atât cea a cooperării internaționale, cât și a dezvoltării industriale: conectarea de aur a interconectorului sârb-ungar a fost finalizată.

Împreună cu liderul sârb al Gastrans d.o.o. Novi Sad, am făcut un pas simbolic, dar substanțial, spre finalizarea interconectorului SR-HU. Acesta va fi al șaselea mare punct de intrare în Ungaria, permițând transportarea unei cantități majore de gaz natural din direcția sârbească în Ungaria, consolidând astfel în continuare securitatea aprovizionării și o diversificare a rutelor și pentru țară și regiune”.

Conform planurilor, proiectul va fi finalizat pe 1 octombrie, astfel încât Ungaria va putea primi o cantitate semnificativă de gaze naturale din Serbia. Conexiunea creată în acest mod este al şaselea punct de alimentare de mare capacitate a sistemului de
conducte de gaze naturale din Ungaria, astfel încât comercianţii pot alege de unde să cumpere cel mai ieftin şi cel mai sigur rezervele de gaze naturale necesare – a explicat Ferencz, potrivit MTI.

Compania FGSZ va construi aproximativ 15 km de conducte de la frontiera ungaro-sârbă până la Kiskundorozsma – unde se conectează şi rezervorul Algyő şi conducta de gaz din România – înfiinţând şi o staţie internaţională de contorizare – a spus Szabolcs I. Ferencz.

Dezvoltarea este realizată de partea maghiară din aproximativ 20 de miliarde de forinţi (56,85 milioane euro), iar costul total, împreună cu lucrările de finisare planificate pentru anul viitor, va fi probabil de 23 de miliarde de forinţi (65,38 milioane euro), mais scrie MTI.

Dušan Bajatović, directorul companiei sârbo-ruse Gastrans d.o.o., a precizat: conducta care porneşte din Turcia, trece prin Bulgaria şi ajunge prin Serbia până la graniţa cu Ungaria, poate furniza anual Europei Centrale 15,7 milioane metri cubi de gaz din zona Mării Negre. Secţiunea de 403 de km a conductei din Serbia a fost finalizată, iar acum este în curs de construcţie câte o staţie de comprimare în Serbia şi în Bulgaria – a spus Dušan Bajatović.

Articole recente

Ministrul Transporturilor a trimis Corpul de Control la Metrorex

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, a trimis Corpul de control la Metrorex pentru a…

49 de minute ago

Fondul de private equity T2Y Capital devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding

Clifford Chance Badea a asistat T2Y Capital, un investitor financiar specializat în growth capital, cu…

2 ore ago

După 11 trimestre de creștere susținută, Piața de asset management din România a depășit pragul istoric de 1 milion de investitori

• Numărul investitorilor în fondurile deschise de investiții s-a dublat în ultimii trei ani, după…

2 ore ago

Indicele BET al Bursei de Valori București a spart pragul de 20.000 de puncte; nou maxim istoric

BET, principalul indice al Bursei de Valori Bucuresti, a depasit, azi, pragul de 20.000 de…

3 ore ago

Bolojan: Voi prelua responsabilitatea privind reforma companiilor de stat până la numirea unui nou vicepremier

Premierul Ilie Bolojan a informat, marți, că va prelua interimar până la numirea unui nou…

3 ore ago

David Popovici a obținut medalia de aur la proba de 200 metri liber la Campionatele Mondiale de nataţie de la Singapore

David Popovici a obținut azi medalia de aur la Campionatele Mondiale de nataţie de la…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More